خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

حامی بخش‌خصوصی در استان فارس هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۶۶۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ما سعی کردیم به‌عنوان دولت حامی بخش خصوصی استان باشیم نه مانع.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی قاسمی با اشاره به جایگاه ایران و استان فارس در تولید خرما اظهار داشت: ما نمی‌توانیم شرایط گذشته و شیوه‌های سنتی را در تولید خرما دنبال کنیم بلکه باید تولید، بسته‌بندی، فرآوری و صادرات را در یک زنجیره قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه باید به یک پکیج در زمینه تولید خرما توجه شود که هم منافع تولیدکننده، فرآوری کننده و صادرکننده دیده شود، گفت: در غیر این صورت نمی‌توانیم بازار خوبی را نصیب خود کنیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه ایجاد صندوق حمایتی راهکاری مناسب برای پشتیبانی از تولید و صادرات است، افزود: این امر در دیگر محصولات رخ داده است و زمینه رقابت با دنیا را فراهم می‌کند. 

قاسمی با تاکید بر بحث مکانیزاسیون در کشاورزی عنوان کرد: مکانیزه‌کردن کشاورزی در حوزه زراعت بیش از باغات بوده و برای ترویج بیشتر مکانیزاسیون وزارتخانه ردیف‌های اعتباری بیشتری در نظر بگیرد. 

وی با بیان اینکه ترویج مکانیزاسیون در این حوزه کشاورزی سبب کاهش هزینه تولید می‌شود، تصریح کرد: امید است که سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه وارد شوند و ما در استان این آمادگی را داریم که تشکل‌ها و سرمایه‌گذاران را برای ورود به این عرصه حمایت کنیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ضعف در حوزه بسته‌بندی و فرآوری در انواع محصولات کشاورزی بیان کرد: هنوز محصولات ما به‌ویژه خرما به‌صورت حجمی و انبوهی صادر می شود در صورتی که صادرات به صورت جزئی‌تر منافع و سود بیشتری دارد. 

قاسمی با بیان اینکه هنوز در بسته‌بندی خرما جای کار وجود دارد که هم سبب درآمدزایی و هم اشتغال می‌شود، تصریح کرد: ما سعی کردیم به‌عنوان دولت حامی باشیم نه مانع و این همایش می‌تواند نقش مهمی در بیشتر کردن ارزش افزوده خرما داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز