خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی مهر خبر داد:

تشکیل اولین شورای اسلامی کار در پالایشگاه پارسیان

مراسم تجلیل از کارگران نمونه پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر با حضور مدیرعامل پالایشگاه، فرماندار مهر، دبیرخانه کارگر لامرد و مهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهر و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مهر، سیدمحمد موسوی فرماندار مهر ضمن یادآوری ارزش کار در اسلام و تبریک به مناسبت هفته کارگر(۵الی ۱۱ اردیبهشت) گفت: ائمه معصومین کار و تلاش را به عنوان یک تکلیف معرفی کرده‌اند، حتی اگر نیاز مالی نداشته باشیم بایستی کار و تلاش کنیم و کارگران با کار و تلاش علاوه بر تامین معاش خانواده در هر لحظه به عبادت مشغول هستند.

وی ادامه داد: شهرستان صنعتی مهر در حال توسعه است و این روند با سرعت خوبی پیش می‌رود و بدلیل همجواری شهرستان با خلیج فارس و انتقال آب دریا به این منطقه نیز توجه مسئولان کشور را برای سرمایه گذاری جلب کرده است.

در ادامه سرهنگ قادری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهر،اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: امروز جنگ اقتصادی است و باتوجه به شرایطی که وجود دارد بایستی همه اقشار از کارمند و مدیر و کارگر کمک کنند تا اقتصاد مقاومتی نسخه شفاءبخش اقتصاد کشور به نتیجه برسد.

همچنین سید علی اکبر علوی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر از تشکیل شورای اسلامی کار در پالایشگاه پارسیان خبر داد و بیان کرد: نبود تشکل‌های کارگری در پالایشگاه یکی از مشکلات کارگران بود که کارگران دارای شورای اسلامی کار پیگیری مطالبات خود شدند.

وی پیگیری مسائل رفاهی و حقوقی کارگران، افزایش آگاهی کارگران و… را از وظایف شورای اسلامی کار عنوان کرد.

پس از برگزاری انتخابات ،علی عوض‌زاده و مسلم شفیعی به عنوان رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی کار  و همچنین مصطفی حیدری و رضا نجفی به عنوان منشی و خزانه‌دار و محمد عباسی نماینده شورا در مدیریت و محمد اسماعیلی عضو اصلی شورا انتخاب شدند. 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از کارگران نمونه و کارگران بسیجی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۳۶۴۸۶۹