خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

شهرک مرکزی حوزه‌های علمیه جنوب کشور در شیراز ساخته می‌شود

کد خبر : ۱۴۹۱۷۶

در استان فارس پنج هزار طلبه مشغول به تحصیل در ۵۱ مدرسه مخصوص برادران و ۲۵ حوزه نیز به تربیت خواهران طلاب مشغول هستند و همچنین دو هزار طلبه فارسی نیز در قم تحصیل می‌کنند.

شیراز - ایلنا: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ظهر چهارشنبه ۷ اسفند از ساخت شهرک مرکزی حوزه‌های علمیه جنوب کشور در زمینی با مساحت ۵۰ هکتار در شیراز خبرداد و گفت: در استان فارس پنج هزار طلبه مشغول به تحصیل در ۵۱ مدرسه مخصوص برادران و ۲۵ حوزه نیز به تربیت خواهران طلاب مشغول هستند و همچنین دو هزار طلبه فارسی نیز در قم تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی که در مراسم آغاز بکار کمیسیون‌های ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شیراز سخن می‌گفت افزود: در هشتمین سال پس از رحلت پیامبر مردم این استان به اسلام گرایش پیدا کرده و مسلمان شدند و گورستان کهن دارالسلام در شهر شیراز نیز مبین این موضع است.

وی با بیان اینکه استان فارس بیشترین تعداد نماز جمعه را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در بیش از ۷۰ نقطه استان فارس نماز جمعه برگزار می‌شود که ۲۰ مورد اعلام نیز نیز گزارش شده و در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: در این استان مسجدی با قدمت یک هزار و ۲۰۰ سال به نام جامع عتیق و با داشتن مکانی به نام «خدای خانه» که مرکز درس شهید آیت الله دستغیب بوده وجود دارد که نشان از تمایل مردم استان فارس به علوم دینی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز