خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس خبرداد؛

آغاز به کار نمایشگاه ادوات، ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۲۱۸

رشد ۶۰ درصدی بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با اشاره به افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی با موضوع ادوات، ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون گفت: این نمایشگاه با حضور ۱۰۵ شرکت کننده از ۱۴ استان و نمایندگان 6 کشور خارجی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، محسن نهاوندی در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه نمایشگاه کشاورزی امسال به دو قسمت تقسیم شد که یک بخش با عنوان تخصصی ماشین آلات، تجهیزات آبیاری و نهاده‌های کود و سم برگزار شد و بخش دوم با عنوان تخصصی ادوات، ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ دوره آموزشی تخصصی مرتبط با نمایشگاه و با هدف افزایش بهره وری و مکانیزاسیون کشاورزی برگزار می‌شود.

به گفته نهاوندی نمایندگانی از کشورهای چین، ژاپن، ایتالیا، روسیه، ترکیه و کره جنوبی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه برای شرکت‌های دانش بنیان فضایی اختصاص داده شده و از طریق پارک علم و فناوری استان، فرصت حضور آن‌ها فراهم شده است و ۱۰ تا ۱۵ درصد شرکت دانش بنیان مستقلا در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس تصریح کرد: رسالت نمایشگاه معرفی فرصت‌ها و دستاوردهای جدید است.

نهاوندی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دوره‌های آموزشی همچون عناوین اصول معاینه فنی تراکتورها و کمباین ها، اصول ایمنی در عملیات سم پاشی، هوشمندسازی پایش مصرف سوخت در ماشین‌های خودگردان کشاورزی، اصول ایمنی در عملیات سم پاشی، آشنایی با ماشین‌های کوچک کشاورزی نقش مکانیزاسیون در جهش تولید در نی زارها، مباحث نوین در مکانیزاسیون کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی فارس با ایجاد یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان، کشاورزان، و مصرف کنندگان، به تحقق شعار رونق تولید با مشارکت مردم کمک کرده است، گفت: ترویج کشاورزی هوشمند با معرفی و نمایش ادوات و تکنولوژیهای جدید، می‌تواند به ترویج کشاورزی هوشمند و افزایش بهرهوری کمک کند؛ همچنین این فرصت را برای تولیدکنندگان و کشاورزان فراهم کرده است که مستقیما محصولات خود را به فروش برسانند و با سرمایه گذاران ارتباط برقرار کنند.

نهاوندی افزود: از دیگر موارد می‌توان به تمرکز بر رویکردهای پایدار و محیط زیستی اشاره کرد که باعث افزایش آگاهی‌های عمومی و مشارکت مرم در حفاظت از منابع طبیعی کمک کند.

وی عنوان کرد: با این اقدامات، نمایشگاه بین المللی فارس می‌تواند نقش مهمی در تحقق رونق تولید و توسعه کشاورزی مدرن ایفا کند و به عنوان یک موتور محرک برای اقتصاد محلی و ملی عمل نماید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس یادآور شد: نمایشگاه ادوات کشاورزی در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع برپا شده است که آخرین تجهیزات به روز کشاورزی شامل انواع سمپاش، تراکتور، پهپاد‌های کشاورزی، تریلر، لجن کش‌ها و پهپاد‌های سانتریفوژ را در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی گفت: تولید کنندگان کشورمان در این نمایشگاه انواع سمپاش توربینی، آموزش و تعمیرات پهپاد‌ها، تولید بیل جلو تراکتور، تولید دستگاه‌های بوجاری غلات، تولید کمپاین برنج، تولید و مونتاژ و توزیع نهاده‌ها وادوات کشاورزی و تولید و توزیع قطعات یدکی تراکتور ارائه کرده اند.

آغاز به کار نمایشگاه ادوات، ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون در شیراز

رشد ۶۰ درصدی بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی

در ادامه مجری برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی با موضوع ادوات، ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون گفت: این نمایشگاه با برنامه ریزی ۵ ماهه تدارک دیده شده است و با رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.

علیرضا عاجزی خاطرنشان کرد: استقبال و حضور تولیدکنندگان نشان از رضایتمندی و هدفگذاری خوب است که حاصل شده است.

عاجزی بیان کرد: تعدادی از شرکت‌ها به عنوان نماینده کشورهای خارجی در نمایشگاه حضور دارند و محصولات خارجی هم با هدف ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان داخلی ایجاد شود.

وی افزود: به صورت ویژه هر روز نمایشگاه ۲ دوره در حوزه مکانیزاسیون و برنامه آموزشی هر دوره با حضور ۲۰۰ نفر در سالن ملاصدرا برگزار می‌شود.

بیستمین نمایشگاه بین المللی ادوات وماشین آلات کشاورزی علاوه بر شرکت‌های از استان فارس، خوزستان، کردستان، تهران، قزوین، همدان، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، البرز و نمایندگانی از کشورهای چین، ترکیه، روسیه، ایتالیا، کره و ژاپن حضور دارند.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشست‌های تخصصی و دروره‌های آموزش در سالن ملاصدرا به همت سازمان جهاد کشاورزی، و سازمان نظام مهندسی که یازده دوره خواهد بود برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز