خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع برق شیراز اعلام کرد:

احداثخط ۲۰ کیلوولت برق رسانی به شهرک صنعتی سپیدان

کد خبر : ۱۳۹۲۳۹

اعتبار مورد نیاز این پروژه ۹۰۰ میلیون تومان و طول آن ۶ کیلومتر خواهد بود که ۶۰۰ میلیون تومان برای احداثخط و ۳۰۰ میلیون تومان برای کلیدهای مورد نیاز پست باید هزینه شود.

َ ایلنا: مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: با توافق انجام شده، شرکت شهرک های صنعتی فارس، خط ۲۰ کیلوولت برق رسانی به شهرک صنعتی شماره ۳ سپیدان را حداکثر تا پایان شهریور سال ۹۳ اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " ازشیراز، " محمدحسن صحرائیان " در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان، افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۹۰۰ میلیون تومان و طول آن ۶ کیلومتر خواهد بود که ۶۰۰ میلیون تومان برای احداثخط و ۳۰۰ میلیون تومان برای کلیدهای مورد نیاز پست باید هزینه شود.

وی تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات و تنگناهای متعدد مالی، شرکت برق منطقه ای فارس، ساختمان حفاظت و کنترل و فوندانسیون پست ۶۳ کیلوولت دالین را با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال احداثکرده، اما برای احداثخط ۶۳ و تامین تجهیزات، حداقل ۸۳ میلیارد تومان نقدینگی لازم است.

" صحرائیان " ابراز امیدواری کرد که با تصویب لایحه ی حمایت از صنعت آب و برق در مجلس شورای اسلامی بستر کاهش مشکلات مالی فراهم و امکان اجرای این پروژه تاثیرگذار طی مدت ۲ تا ۳ سال آتی، فراهم شود.

وی همچنین به موافقت شفاهی مدیر عامل توانیر برای احداثتجهیزات مورد نیاز با هدف بهره برداری از خط ۶۳ کیلوولت موجود در کوه های حد فاصل فارس و کهکیلویه، در شهر یاسوج، اشاره و خاطرنشان کرد: این خط به طول ۷۰ کیلومتر و با ارزشی معادل ۲۰۰ میلیارد ریال، ۱۵ سال است که استفاده مفیدی برای دو استان فارس وکهکیلویه ندارد و با توجه به وجود تجهیزات بهره برداری در سپیدان هم اکنون استفاده مفید و موثری برای فارس و کهکیلویه ندارد، لذا می توان با توجه به وجود تجهیزات در پست سپیدان، با مسئولان ارشد و نمایندگان دو استان، به عنوان یک خط پشتیبان و تامین کننده برق، در مواقع بروز بحران، از آن استفاده کرد.

" صحرائیان " با بیان اینکه ۵۰۰ متقاضی برق کشاورزی در منطقه بیضاء از شهرستان سپیدان، سال ها در نوبت دریافت اشتراک قرار دارند، گفت: مطالعات برای صدور مجوز احداث۲۵ کیلومتر خط ۲۰ کیلوولت از ایستگاه ۶۳ کیلوولت بیضا و با مشارکت کشاورزان، انجام شده و امیدواریم تا پایان این ماه توافق نهایی حاصل و کار اجرایی شود.

مدیرعامل توزیع برق شیراز، همچنین با تشریح ویژگی های شبکه توزیع برق شهرستان سپیدان و دلایل پایداری این شبکه در شرایط آب و هوایی سخت، پرداخت و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، ۶ فاکتور را به عنوان شاخص های اصلی در پایداری شبکه و تامین برق دائم و مطلوب، در این شهرستان دنبال و اجرایی کردیم.

" صحرائیان " گفت: اولین قدم اجرای طرح مقاوم سازی شبکه با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان بود که ۶۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توانیر، انجام شد.

مدیرعامل توزیع برق شیراز اضافه کرد: بازسازی شبکه های فشار ضعیف و تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار به طول ۳۰۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تعویض ۵۰۰ پایه سیمانی فرسوده و رفع حریم خطوط فشار ضعیف، اقدام دیگری بود که در سپیدان عملیاتی شد.

وی با یادآوری اینکه در سومین گام تمام خطوط بحرانی برق سپیدان شامل ۲۱ خط فشار متوسط به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر، در تمام شهرستان سپیدان انجام شد، گفت: در این مسیر، تعویض جمپر، کاورینگ مقره های سرامیکی و پلیمری، تعویض مقره، تعویض پایه های معیوب انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز همچنین گفت: جابه جایی پایه های خطوط موجود در محور شیراز - سپیدان و محورهای مختلف روستایی این شهرستان، احداثخطوط فشار متوسط پشتیبان جهت مانور و آمادگی کامل گروه های عملیاتی، قبل از وقوع بارش رحمت الهی و تامین تجهیزات لازم برای این گروه ها، از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از چند طرح عمرانی در حوزه توزیع برق، در شهرستان سپیدان خبر داد و گفت: خط فشار متوسط به طول ۲۴ کیلومتر با ارزش ۲۰ میلیارد ریال که تامین کننده برق ۲۵۲ متقاضی برق کشاورزی است، بازسازی ۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و تبدیل آن به کابل خودنگه دار به ارزش ۴۵ میلیون ریال، مرحله اول مقاوم سازی شبکه های برق سپیدان و برق رسانی به ۴ روستای این شهرستان، طرح هایی است که با حضور آقای استاندار، به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز