خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

فارس مستعد تبدیل به هاب انرژی پاک در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۰۸

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز اعلام کرد که امسال در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش قابل توجه 70 درصدی تقاضا برای نصب پنل های خورشیدی بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، تیمور عزیزی ضمن تاکید بر ظرفیت بی نظیر استان فارس  در زمینه بهره برداری از انرژی خورشیدی و تبدیل شدن به هاب انرژی پاک در کشور گفت: امسال تا پایان سال دی ماه تعداد 803 درخواست برای احداث این نیروگاه ها به شرکت توزیع برق شیراز ارائه شده که تعداد 730 مورد رسیدگی شده و 350 درخواست تایید شده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز با ارائه آمار و ارقامی بیان داشت: تعداد 329 نیروگاه خورشیدی فعال مقیاس کوچک در سطح شهرستان شیراز فعال هستند که معادل 2.6 مگاوات انرژی تولید می کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که شبکه توزیع برق آماده پذیرش تولیدات جدید را دارد، عنوان کرد: علت عدم تایید برخی از درخواست ها به مشکلات مالکیتی و مناسب نبودن فضای پبشنهادی،نداشتن استحکام لازم در محل نصب پنل و .. از سوی بخش خصوصی باز می‌شود.

عزیزی با اشاره به تفاهم نامه همکاری اجرای طرح توانمندی اقشار کم برخوردار از طریق ایجاد نیروگاههای خورشیدی گفت: بر اساس این طرح در کشور قرار است طی پنج سال 550 هزار نیروگاه 5 کیلو واتی به منظور توانمند سازی اقشار کم برخوردار احداث می‌شود.

عزیزی با اشاره به عزم جدی دولت برای بهره برداری از انرژی های پاک افزود: تسهیلات بانکی کارمزدی و قرض الحسنه تا سقف 120 میلیون تومان از سوی بسیج مهندسین، کمیته امداد امام خمینی «ره» و بهزیستی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی ارائه می‌شود و نرخ خرید حمایتی به ازای هر کیلووات معادل 2200 تومان و برای بخش غیرحمایتی 1750 تومان است.

وی گفت: برای نصب پنلهای خورشیدی متقاضی می توانند از طریق نهادهای حمایتی به توزیع برق شیراز معرفی و از تسهیلات پیش بینی شده بهره مند شوند و متقاضیان در بخش غیر حمایتی نیز می توانند درخواست خود را از طریق دفتر بازار برق دنبال کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق شیراز افزایش تاب آوری شبکه‌های برق، کاهش آلایندگی، توجه به محیط زیست و اشتغالزایی ضمن توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را از ویژگی‌های این طرح برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز