خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس:

تعرفه‌ها کفاف هزینه مخابرات را نمی دهد/ ۲۰ هزار مشترک باند پهن برای فارس برنامه ریزی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۰۶۳

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس گفت: تعرفه ها و عدم افزایش خطوط ثابت ۱۳ سال ثابت مانده است و کفاف هزینه مخابرات را نمی دهد؛ از این رو تجهیزات فرسوده و خدمات دهی ما کند شده است.

به گزارش ایلنا، فرشید ایزدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت بیش از ۱۶ هزار تومان در ماه است، افزود: برای ایجاد یک خط تلفن بیشتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید هزینه کنیم، اما فروش  همین خط تلفن فقط  ۲۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به تعدیل عادلانه تعرفه ها در سال، ادامه داد: بسته های اینترنت گران نشده اما اگر بسته ای تعرفه تخفیفی داشته، برداشته شده است و به همین دلیل سریع‌تر تمام می شود.

ایزدی به کسب رتبه سوم کشوری این شرکت در ارزیابی سالانه شرکت مخابران ایران در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: سالانه شرکت مخابرات ایران مناطق خود را با بیش از 30 شاخص ارزیابی می کند که هر کدام وزن و امتیازی دارند ، در سال ۱۴۰۰ با تلاش همکاران رتبه سوم کشوری را در بین ۳۱ استان کسب کردیم.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس اظهارداشت: طبق هدف گذاری که تا پایان امسال انجام گرفته است، ۱۹۲ سایت جدید در فارس ایجاد خواهد شد.

تعرفه‌ها کفاف هزینه مخابرات را نمی دهد/ ۲۰ هزار مشترک باند پهن برای فارس برنامه ریزی شده است

ایزدی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، تعداد شماره تلفن های ثابت فعال دایر شده ۳۳ هزار و ۹۳۸ شماره در سطح استان بوده است، گفت: فیبرنوری اجرا شده در سطح استان بیش از ۳۰۰ کیلومتر است و در دوبخش ارتباطات شهری و بین شهری و روستایی استفاده شده است.

وی عنوان کرد: تعداد مشترکین دیتا ۴۷ هزار مشترک adsl در سال ۱۴۰۰ دایر شده است و مشترک vdslنیز یکهزار و ۸۵۹ مشترک است.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس افزود: ۳۱۱ سایت در سطح استان ارتقا داده ایم؛ مجموعه سایت های جدید ایجاد شده همراه اول در استان ۹۲ سایت بوده است که به شبکه اضافه شده و ۳۵ سایت در شیراز و مابقی شهرستان ها بوده است.

وی با بیان اینکه مشترکftthنیز ۲ هزار و ۳۸۹ مشترک در سال ۱۴۰۰ دایر شده است، اضافه کرد: تکنولوژی در ابتدا adsl بود و بعد شد adsl2پلاس که در بهترین حالت ۱۶ تا ۱۷ مگ سرویس می دهد.

ایزدی افزود: برنامه های توسعه مخابرات ۲۰ هزار مشترک باند پهن برای استان فارس برنامه ریزی شده است که از این تعداد  بیش از ۲ هزار مشترک باند پهن برای امسال و سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به کم بودن تجهیزات نوکیا در صدرا و استفاده از تجهیزات هوآوی در این محدوده، تصریح کرد: در جاده های اصلی اپراتور موظف شده است که درصد قابل قبولی را پوشش دهد و بیش از ۹۰ درصد را پوشش داده اند؛ در جاده شیراز-جم دو گپ ۵ کیلومتری وجود دارد که وزارت خانه وارد می شود.

ایزدی در‌باره  تشعشات دکل های مخابراتی تصریح کرد: برای دکل های مخابراتی استاندارد جهانی داریم  و از همشهری ها تقاضا داریم اجازه نصب دکل بدهند و پوشش باید یکپارچه شود.

وی با بیان اینکه سرقت تجهیرات مخابرات را مردم گزارش دهند، گفت: تامین تجهیزات سرقت ها بسیار سخت شده است و برای تامین دوباره آن ها با مشکل مواجهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز