خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر شهرستان شیراز:

تعریف و کارکرد جدیدی از شورای شهرستان ارائه خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۳۹

رییس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان این مطلب که این شورا در دور جدید حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، افزود: در این دوره تعریف و کارکرد جدیدی از شورای شهرستان ارائه خواهیم داد.

ایلنا: رییس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان این مطلب که این شورا در دور جدید حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، افزود: در این دوره تعریف و کارکرد جدیدی از شورای شهرستان ارائه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، کوروش کشاورز که در حاشیه انتخابات هیات رییسه شورای شهرستان شیراز سخن می‌گفت ادامه داد: بر اساس مفاد قانون شهرداری و نیز قانون تشکیلات شورای اسلامی کشوری، نهادشورا یک مرجع تصمیم گیری و نظارتی است و در این مورد دارای اختیارات وسیعی است که ما سعی داریم از این اختیارات در جهت تسهیل زندگی مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نهاد شورا‌ها گفت: به اعتقاد ایشان، تسهیل زندگى مردم در کارهایى که به شهرداری‌ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازى محیط زیست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و ساز‌ها، استقرار بخشیدن به جو اسلامى و فرهنگىِ سالم، پرداختن به نیازهاى فورى‌تر در عین اهتمام به کارهاى زیربنایى، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیرى از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ى ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن با حیله‌هاى شبه قانونى، رعایت ویژه‌ى محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفر‌ها و مراسم غیرلازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‌گیرى از دانش و تجربه، از جمله وظایف شورا‌ها هست که اعضای شورای جدید شهرستان شیراز مصمم هستند تا با اجرایی شدن این وظایف نتایج بروزآن‌ها را در زندگی اقشار مختلف مردم نمایان سازند.

کشاورز در ادامه به مبحثمدیریت واحد شهری ولزوم تحقق آن درشورا‌ها اشاره کرد و افزود: برخی از کار‌شناسان، فلسفه مدیریت واحدشهری رافقط برطرف کردن ناهماهنگی‌ها، تداخل در وظایف سازمان‌های خدمات رسان، تعدد مراکز تصمیم گیری در روستا‌ها و شهر‌ها و در نتیجه ایجاد نارضایتی در مردم، ضایع شدن بیت المال و ایجاد مشکلاتی چون ترافیک بویژه در کلانشهر‌هایی نظیر شیراز می‌دانند، اماحقیقت ماجرا این است که همهٔ این ناهماهنگی‌ها مختص شهر شیراز نیست.

رییس شورای اسلامی شهرستان شیراز، معضلات شهرک‌ها و روستا‌های حاشیه کلان شهر شیرازرا دغدغه اعضای جدید این شورا دانست و افزود: مشکلات روستاهای اطراف شیراز باعثشده تا مهاجرت بی‌رویه از روستاهای کوچک به شیراز هر روز در حال افزایش باشد.

کشاورز مشکلات ناشی از خشکسالی‌های پیاپی، نبود کار مناسب در روستاها و مشکلات زیست محیطی را علت اصلی این مهاجرت اجباری دانست و افزود: درحالیکه جوانان روستایی به امیدیافتن کار خوب و ایجاد و مهیا کردن یک زندگی با سطح رفاه بیشتربه شهرهای بزرگ‌تر کوچ می‌کنند به دلیل نداشتن تخصص و تجربه کافی به مشاغلی مانند دست فروشی، دوره گردی و مسافرکشی روی می‌آورند که ضمن اینکه معضلات بسیاری از قبیل سد معبر، ترافیک و آلودگی صوتی را در شهر‌ها افزایش می‌دهند، باعثکم شدن نیروی کاردرروستا‌ها می‌گردند که حاصل آن افت تولیدات کشاورزی و دامپروری است.

وی درپایان با تاکید بر لزوم به وجودآمدن یک تفکر واحدبرای مرتفع نمودن مشکلات و معضلات موجود ابراز امیدواری کردکه مدیران و تصمیم گیران شهر و استان در اتخاذ تصمیمات خودحل مشکلات مناطق محروم را نیز لحاظ نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز