خبرگزاری کار ایران

بازگشت بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات صنعتی جهان به بازار ایران

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۳۰۴

نماینده بزرگترین تولیدکننده ماشین‌آلات صنعت پلاستیک و پلیمر جهان فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرد.

به گزارش  ایلنا، هرویک یاریجانیان نماینده رسمی شرکت کراس مافای آلمان در ایران با اعلام این خبر در مراسم اعطای نمایندگی رسمی توسط شرکت آلمانی به طرف ایرانی افرود: شرکت کراس مافای که در میان شرکت‌های رقیب صاحب پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ است تا پیش از اعمال تحریم‌های یک سویه، حضوری پررنگ در ایران داشته‌است و حال پس از غیبتی 10 ساله به ایران بازگشته‌است.

وی گفت: پس از امضای برجام قریب به 100 شرکت مذاکرات خود را با این شرکت آلمانی آغاز کردند تا در نهایت شرکت "کران سیما فام" به عنوان نماینده رسمی کراس مافای در ایران انتخاب شد.

یاریجانیان در خصوص حوزه فعالیت این مجموعه توضح‌داد: کراس مافای تولیدکننده ماشین‌آلات تزریق پلاستیک، پلی یورتان و اکسترودرها است که در صنایع متعددی از جمله صنایع پلیمر و پلاستیک، هواپیما و خودروسازی، پزشکی و بسته‌بندی مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

وی در خصوص ویژگی‌های مهم ماشین‌آلات کراسمافای اظهارداشت: از خصوصیات این ماشین‌آلات علاوه بر برخورداری از تکنولوژی پیشرفته، انعطاف‌پذیری قابل توجه آنها جهت انطباق با نیازها است به گونه‌ای که هر ماشین علاوه بر کارکرد اصلی خود از امکانات اضافه‌ای برخوردار است که قادر به برآورده کردن طیف گسترده‌ای از نیازهای مشتریان است.

عضو اتاق بازرگانی تهران در رابطه با امکان انتقال تکنولوژی و نیز بومی‌سازی و تولید چنین ماشین‌آلاتی در داخل کشور، گفت: هنوز داخل ایران چنین شرایطی فراهم نیست، اما در خصوص تأمین قطعات یدکی و قطعات پرمصرف، تفاهم شده تا در آینده نقشه تولید آنها در اختیار نماینده ایرانی قرار گیرد تا در داخل کشور بتوان آنها را تولید کرد.

وی با تاکید براینکه تکنولوژی وارد شده به ایران بالاترین تکنولوژی روز دنیا است، گفت: ماشین‌آلاتی که از این طریق وارد ایران می‌شود، مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی است و به همین دلیل رقبا نمی‌توانند به راحتی آنها را کپی کرده و جای آنها را بگیرند.

یاریجانیان با بیان اینکه خلاء تکنولوژی و ماشین‌آلات پیشرفته در چند سال گذشته در صنایع کشور محسوس بوده، اظهارداشت: این مشکل خصوصا در صنایع با تکنولوژی بالا جدی‌تر است و با توجه به پیوند بسیاری از صنایع با صنعت پلاستیک می‌توان گفت با بازگشت ماشین‌آلات آلمانی به بازار ایران مشکلات بسیاری از صنایع رفع خواهدشد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای این رویداد را می‌توان در بخش صادرات غیرنفتی جستجو کرد، چراکه با بهره‌گیری از این ماشین‌آلات و بهبود کمی و کیفی تولید قطعات صادرات غیرنفتی بهبود خواهدیافت.

مدیر عامل شرکت کران سیما تاکیدکرد: باتوجه به اینکه کراسمافای آلمان دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی است، تکنولوژی این مجموعه سه تا چهارسال بعد اثر خود را بر فعالیت دیگر شرکت‌ها گذاشته و به صورت گرایش غالب در شرکت‌های مشابه درمی‌آید.

بنابراین گزارش، در این مراسم دو تن از مدیران عالی‌رتبه شرکت کراسمافای آلمان به ایراد سخنرانی و تبیین مسیر همکاری دو شرکت پرداختند و همچنین در این مراسم کارن خانلری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از این اتفاق که نمونه‌ای از تلاش فعالان اقتصادی کشور برای بازگشت به تعاملات اقتصادی بین‌‌المللی است، اظهارداشت: امیدوارم این مسیر ادامه پیداکرده و شاهد بهبود روابط اقتصادی کشور و رفع مشکلات باشیم، اگرچه در زمان تحریم‌ها نیز شاهد بودیم که فعالان اقتصادی کشور تمام تلاششان رفع موانع و کمک به اقتصادی کشور بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز