خبرگزاری کار ایران

باحضورمقامات اقتصادی ایران و آذربایجان

دومین نمایشگاه تخصصی تجار ایرانی درباکو گشایش یافت

دومین نمایشگاه تخصصی تجار ایرانی باعنوان پروژه 2016، روزدوشنبه با حضور 51 شرکت ایرانی در مرکز اکسپوی باکو مرکز جمهوری آذربایجان گشایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از ایکوپرس، جعفرسرقینی، معاون امور معادن وزیر صنعت معدن و تجارت، درمراسم گشایش نمایشگاه با ابراز خرسندی از روند روبه گسترش همکاری های اقتصادی صنعتی و تجاری بین دو کشور گفت: طی هفت ماه گذشته 18سند همکاری بین دو کشور به امضا رسیده است.

معاون وزیرصنعت وضع کنونی روابط بین دو کشور دوست و مسلمان ایران و آذربایجان را از جمله مقاطع مهم در روابط اقتصادی دوکشور خواند.
وی گفت: اخیرا پس از کاهش بهای نفت و سقوط ارزش منات دربرابر دلار، دولت آذربایجان متوجه اهمیت صنعت برای مقاوم سازی اقتصاد این کشور شده است و فضا برای حضور صنعتگران و تجار ایرانی از جمله خودروسازی در اینجا کاملا مهیاست.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجات از بازرگانان آذری دعوت کرد تا با تجار ایرانی مشارکت کنند.

سرقینی با ابراز خرسندی از حضور خودروهای ایرانی در بسیاری از کشورها به مشارکت ایران خودرو با سرمایه گذاران آذربایجانی برای تولید خودرو اشاره کرد و از تاکید وزیر صنعت برای گسترش این همکاری تا سطح تولید تمام قطعات از جمله صندلی خودرو در این کشور خبر داد.

ساحل بابایف، معاون وزیر اقتصاد آذربایجان نیز در این مراسم با راهبردی خواندن روابط دو کشور گفت: نیمه نخست سال میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور 70درصد افزایش یافته است تا جایی که اکنون 450شرکت ایرانی با 2.6میلیارد دلار سرمایه گذاری در این کشور فعالیت دارند که تنها 145 میلیون دلار آن غیر نقدی است.

این مقام آذربایجانی ضمن دعوت از سرمایه گذاران ایرانی، آمادگی دولت متبوعش را برای اصلاح مقررات تجاری و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران ایرانی اعلام کرد.
در مراسم گشایش نمایشگاه جمعی از مقامات دو کشور از جمله معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن وتجارت، مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه های تهران، رییس شورای اطلاع رسانی و سخن‌گوی وزارت صنعت، سفیر ایران در آذربایجان، ساحل بابایف، معاون وزیر اقتصاد و معاون شرکت نفت و گاز سوکار اذربایجان حضور داشتند.
شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه در حوزه های خودروسازی، انرژی، نفت و گاز، پتروشیمی، مهندسی ساختمان و تاسیسات آب درمساحتی بالغ بر 1200متر مربع طی سه روز از29 تا31 شهریور توانمندی های خود را به نمایش می گذارند.

 

کد خبر : ۴۱۳۲۵۴