خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران:

جشنواره مد و لباس فجر به فروشگاه مُد تبدیل نشود

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۰۶۳

رئیس اتاق اصناف ایران در دومین جلسه کمیسیون تولید و توزیع ساماندهی مد و لباس کشور و نخستین جلسه کمیته اصناف پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: به هیچ وجه نباید جشنواره مد و لباس فجر به فروشگاه مُد تبدیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی افزود: مدیریت در جشنواره مد و لباس فجر باید به گونه ای باشد که تمایل و ترغیب مردم برای خرید اجناس و تولیدات داخلی افزایش پیدا کند.

وی در ادامه نحوه مدیریت جشنواره مد و لباس فجر را به گونه کاسب کارانه بسیار غلط دانست و افزود: بدون شک جشنواره مد و لباسی که به محلی برای فروش تبدیل شود، با شکست مواجه خواهد شد و در چنین شرایطی اهداف جشنواره به انحراف کشیده می شود.

وی در ادامه شرکت کنندگان پنجمین جشنواره مد و لباس فجر را از فروش اجناس خود در جشنواره برحذر داشت و گفت: در برگزاری جشنواره مد و لباس فجر نباید نگرش های سطحی و مقطعی حاکم باشد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر:

نگاه انتفاعی به جشنواره مد و لباس نداریم

در این جلسه منصور حسینی دبیر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با تاکید بر این نکته که هیچ گونه نگاه انتفاعی به پنجمین جشنواره مد و لباس فجر وجود ندارد، تصریح کرد: هدف گذاری ما این است که در این جشنواره بین طراحان و تولیدکنندگان داخلی هم افزایی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وجود ۱۲ هزار طراح ایرانی در کشور گفت: متاسفانه تولیدکنندگان ما ارتباط چندانی با طراحان ایرانی ندارند و برگزاری چنین جشنواره ای می تواند حلقه اتصالی بین تولیدکنندگان و طراحان ایرانی باشد.

حسینی خاطر نشان کرد: در دوره های گذشته تنها صنف پوشاک در جشنواره مد و لباس فجر حضور داشت اما در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر که برای اولین بار مدیریت این جشنواره هم به دست بنیاد فرهنگی اصناف ایران سپرده شده است، ۲۲ اتحادیه حضور دارند.

وی اضافه کرد: حضور ۲۲ اتحادیه در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر فرصت مغتنمی است تا مجموعه توانمندی های اصناف در حوزه مد و لباس کشور در معرض بازدید و قضاوت عموم قرار بگیرد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر همچنین به نمایش آخرین آثار طراحان برتر ایرانی در حوزه مُد و لباس کشور با محوریت هویت اسلامی_ ایرانی اشاره کرد.

وی ضمن انتقاد از بی مهری به توان و کارکرد طراحان ایرانی افزود: در حوزه طراحی مد و لباس نیروهای توانمند بسیاری در کشور وجود دارد که اگرچه آثار این طراحان در کشور نادیده گرفته شد اما طرح های آنها مورد توجه و استقبال کشورهای دیگر قرار گرفته است.

حسینی از فعالیت ۸ کمیته در جریان برگزاری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و افزود: هم اکنون کمیته علمی پنجمین جشنواره مد و لباس فجر در حال جمع آوری مقالات و پایان نامه های مربوطه از دانشگاه های کشور به منظور بررسی و آسیب شناسی مد و لباس کشور است.

دبیر کمیته اصناف پنجمین جشنواره مد و لباس فجر:

حوزه هنر با فروش به بازار مکاره تبدیل می شود

در این نشست، ابوالقاسم شیرازی دبیر کمیته اصناف و تشکل‌ها و انجمن‌های پنجمین جشنواره مد و لباس فجر نیز با اشاره به این نکته که در دوره های قبل وزارت ارشاد متولی جشنواره مد و لباس بود و دغدغه این وزارتخانه روی عدم فروش اجناس متمرکز بود، تصریح کرد: ما هم معتقدیم حوزه فرهنگی و هنری با فروش به بازار مکاره و انحراف کشیده می شود.

همچنین در این جلسه طاهری نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تاکید بر ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: پذیرفتن مسئولیت سخت برگزاری جشنواره مد و لباس فجر از سوی بنیاد فرهنگی اصناف ایران یادآور نقش تاریخی اصناف در حوزه فرهنگی و مذهبی است.

وی همچنین مدیریت جشنواره مد و لباس فجر توسط بنیاد فرهنگی اصناف ایران را در ارتقای جایگاه و هویت اصناف در کشور موثر دانست.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: فرهنگ مصرف کالا و تولیدات داخلی در چنین جشنواره هایی باید مورد تبیین قرار گیرد ضمن آنکه ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی در این جشنواره باید ظهور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که دولت مدیریت جشنواره مد و لباس فجر را به دست بخش خصوصی و اصناف سپرده است و بر همین اساس برگزاری مناسب این جشنواره در شرایط فعلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

*برندهای خارجی به سرعت در حال کشف سلایق مردم ایران هستند

در این نشست رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش گفت: متاسفانه در شرایط فعلی ما از سلیقه مردم غافل شدیم اما برندهای خارجی به سرعت در حال کشف سلایق مردم ما هستند.

وی با تاکید بر این نکته که مد و لباس باید از حالت دستوری و محدودیت های موجود کشور خارج شود، افزود: هم اکنون ما نقصی در تولید نداریم و تولیدات ما با تولیدات خارجی در رقابت است اما چالش های پیش روی ما در بحث مالیات به شدت آزاردهنده است.

*حرکت های نمادین و نمایشی مد و لباس

در این جلسه صدیقه پاک بین نماینده انجمن طراحان پارچه و لباس بر وجود دکوراسیون مجلل برای حرکت های نمادین و نمایشی طرح های مد و لباس تاکید کرد.

مصطفی گواهی رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران نیز خواستار آن شد که آخرین دستاوردها و آثار در حوزه مد و لباس کشور توسط ورزشکاران و بازیگران سینما و تلویزیون به نمایش عموم گذاشته شود تا انگیزه لازم در جذب مخاطب پدید آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز