خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عالی رتبه استاندارد عراق دربازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت:

روند رو به رشد صنعت خودروسازی ایران درمنطقه بسیار چشمگیر است

سعید عبد الوهاب مدیر عامل سازمان استاندارد عراق در راس هیاتی عالی رتبه از مرکز تحقیقات و نو آوری گروه سایپا بازدید و با مدیر عامل این شرکت به گفتگو نشست.

به گزارش ایلنا دراین جلسه که با حضور مدیرعامل سازمان استاندارد عراق، مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع سایپا، مدیر روابط عمومی سازمان استاندارد ایران، رئیس مرکز تائید صلاحیت، بازرسی کالا، و جمعی از مدیران و معاونان گروه سایپا در سالن مرکز تحقیقات سایپا برگزار شد، مصدقی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع سایپا اظهار داشت: 50 درصد بازار خودرو ایران متعلق به گروه خودرو سازی سایپاست و با توجه به آزاد بودن واردات خودرو در ایران یک بازار رقابتی وجود دارد و همکاری با شرکت های عراقی به لحاظ نزدیکی فرهنگ، مذهب و اقلیم به عنوان یکی از اهداف سایپا در جهت افزایش مناسبات کاری محسوب می شود.

وی گفت: گروه خودروسازی سایپا از حدود20 سال قبل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا را جهت ارتقاء توانمندی در طراحی ایمنی، محیط زیست، مصرف سوخت و راحتی سرنشین های خودرو ایجاد کرد و این شرکت بزرگترین مرکز تحقیقات و نوآوری است که با وجود آزمایشگاه های متعدد جهت کنترل کیفیت خودرو طراحی و تولید شده و در منطقه منحصر به فرد است.

مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع سایپا افزود: این مرکز جهت اطمینان از روش های کاملا استاندارد تولید خودرو، برنامه هایی را در حال اجرا دارد و امروز پس از ارایه گزارش عملیاتی، بطور نزدیک از بخش های مختلف تحقیقات و نوآوری صنایع سایپا بازدید خواهیم کرد.

رئیس هیات عالی رتبه عراقی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مرکز ابراز داشت: دو کشور ایران و عراق از سالیان بسیار دور روابط خوبی داشته اند و دین مبین اسلام هم دلیل مضاعفی شد تا وابستگی بیشتری داشته باشند و برای ما روشن است که ایران دارای صنایع قوی و پیشرفته است و هر روز از لحاظ علم و دانش فنی روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

وی گفت: با توجه به بحران سوخت و انرژی که در سراسر دنیا وجود دارد ساخت خودروهای کم مصرف و کم هزینه در دستور کار خودروسازان بزرگ دنیا قرار گرفته و در ایران نیز با وجود مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا ،  این کار در حال انجام است.

رئیس هیات عالی رتبه عراقی ادامه داد: طی بازدید از طرح های عمرانی و صنعتی در ایران متوجه شدم که راه نجات کشورهای مانند عراق توجه به بخش صنعت و کشاورزی است. همانطور که می دانید قوانین استاندارد عراق اخیرا مورد بازنگری قرار گرفته و امیدواریم با توجه به راهکارهای اجرایی و قرار داد با شرکت های معتبر، بتوانیم محصولات با کیفیت تری را وارد کشورمان کرده و برای شروع این کار خودرو را مورد ارزیابی قرارداده ایم.

وی افزود: استاندارد در عراق را یک اصل دانسته و روی آن سرمایه گذاری خاصی انجام داده ایم و در صنعت خودرو  هم بدنبال آن هستیم که علاوه بر تست خودروهای صفر و کارکرده بر روی ایمنی دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

کد خبر : ۳۲۴۳۲۳