خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با ایلنا؛

تنها یک سوم از اعتبارات مکانیزاسیون زمین‌های کشاورزی تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۳۹

در یک سوم از مزارع کشاورزی برداشت مکانیزه و در کمتر از یک چهارم از زمین‌های کشاورزی کاشت مکانیزه انجام می‌شود که این رقم بالایی محسوب نمی‌شود و یکی از دلایل آن را می‌توان کمبود اعتبار برای این بخش بیان کرد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با تفاوت فاحش مکانیزاسیون زمین‌های کشاورزی مازندران و گیلان که متاسفانه سهم گیلان بسیار ناچیز بوده اظهار کرد: به دلیل وضعیت زمین‌های کشاورزی مازندران سرعت مکانیزاسیون در مازندران بیشتر بوده است، مازندران و گیلان به دلیل سهم ۹۰ درصدی از تولید برنج کشور نقاط حساسی هستند که با تخصیص سریع‌تر اعتبارات، فعالیت در این بخش بهینه می‌شود.

کامبیزعباسی، دررابطه با طرح مکانیزاسیون زمین‌های کشاورزی به خبرنگار ایلنا گفت: «طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی طرحی ۱۲ ساله است که متناسب با اولویت‌های تولیدی بخش کشاورزی و دیگر بخش‌های تولیدی طراحی شده است.


وی در خصوص کند شدن طرح مکانیزاسیون ونیاز به اعتبارات در این بخش اظهار کرد:» این طرح نیازمند ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که متاسفانه در سال جاری تنها یک سوم آن تامین شده است، دولت یازدهم طرح تنها ۸ هزار و۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است که این مبلغ کمتر از اعتبار مورد نیاز است.


عباسی در ادامه گفت: «در یک سوم از مزارع کشاورزی برداشت مکانیزه و در کمتر از یک چهارم از زمین‌های کشاورزی کاشت مکانیزه انجام می‌شود که این رقم بالایی محسوب نمی‌شود و یکی از دلایل آن را می‌توان کمبود اعتبار برای این بخش بیان کرد.


وی در رابطه با تفاوت فاحش مکانیزاسیون زمین‌های کشاورزی مازندران و گیلان که متاسفانه سهم گیلان بسیار ناچیز بوده اظهار کرد: به دلیل وضعیت زمین‌های کشاورزی مازندران سرعت مکانیزاسیون در مازندران بیشتر بوده است، مازندران و گیلان به دلیل سهم ۹۰ درصدی از تولید برنج کشور نقاط حساسی هستند که با تخصیص سریع‌تر اعتبارات، فعالیت در این بخش بهینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز