خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران:

پنجره واحد تجاری درمان بروکراسی اداری گمرک است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۸۴

در سیستم پنجره واحد، فعال تجاری پس از تحویل اسناد خود در قالبهای استاندارد، سازمانها و مجری اقتصادی را قادر می‌کند یک بار و از یک نقطه به فعال اقتصادی سرویس دهند که مجموعه‌ای از مجوزها، گواهی‌ها و اسناد تجاری و حمل را شامل می‌شود.

پنجره واحد گمرک به دلیل گردش اسناد بین سازمانهای دولتی، درمان بروکراسی تجارت در سازمانهای همجوار گمرک است.

به گزارش ایلنا؛ مسعود کرباسیان، ‌ رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: پنجره واحد تجاری شامل ارائه متمرکز مجموعه تسهیلات سازمانهای دولتی به فعالان اقتصادی و تجاری است و تجار، صاحبان صنعت و تجارت، فعالان حوزه حمل و نقل و صاحبان کالا از طریق پنجره واحد، گردش کار مربوط به اسناد تجارت خود را از یک قسمت متمرکز دنبال می‌کنند.

وی گفت: در آن سوی پنجره واحد مجموعه‌ای از مجریان، هر کدام به نمایندگی از وزارتخانه و سازمان خود خدمات مورد نیاز تجار را در یک نقطه به وی ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در سیستم پنجره واحد، فعال تجاری پس از تحویل اسناد خود در قالبهای استاندارد، سازمانها و مجری اقتصادی را قادر می‌کند یک بار و از یک نقطه به فعال اقتصادی سرویس دهند که مجموعه‌ای از مجوزها، گواهی‌ها و اسناد تجاری و حمل را شامل می‌شود.

کرباسیان گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرزبان اقتصادی کشور و سازمانی که بیشترین ارتباط و تماس را با فعالان تجارت و حوزه کسب و کار دارد، تلاش می‌کند ضمن به روز رسانی خدمات خود همگام باUN / CEFACT(مرکز تسهیل تجارت الکترونیک سازمان ملل) و WCO(سازمان جهانی گمرک) با اجرای پنجره واحد گمرکی و تسهیل مبادله اسناد، گام بلندی در جهت حذف اسناد کاغذی از بزرگ ترین نهاد دولت بر دارد.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: این مهم نه تنها تاثیر بسزایی در بهبود رتبه کسب و کار کشور خواهد داشت، بلکه نقش مهمی در شفاف سازی تراکنشهای مالی و اطمینان از رفتار برابرمجریان اقتصادی با تاجر و ذی نفع دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز