خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در پاسخ به سوال کامران:

وضعیت بازنشستگان صنعت فولاد ربطی به وزارت صنعت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۰۰

مسئولیت بازنشستگان صنعت فولاد تا سال ۹۱ به عهده وزارت صنعت بود اما بعدا این اختیار به وزارت کار محول شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وضعیت بازنشستگان صنعت فولاد هیچ ارتباطی به وزارت صنعت ندارد. این مسئولیت تا سال ۹۱ به عهده وزارت صنعت بود اما بعدا این اختیار به وزارت کار محول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوال حسن کامران نماینده مردم اصفهان در خصوص علت وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنان حضور یافت و طی سخنانی اظهار کرد: سوالی که از اینجانب مطرح شده پیش‌تر یعنی در ماه هشتم سال گذشته در کمیسیون اجتماعی مطرح شد و ما هم در آن خصوص توضیحاتی را ارائه دادیم و این سوال به ماه هفتم سال ۹۱ برمی‌گردد که دولت وقت تصمیم می‌گیرد صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد را از وزارت صنایع به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در توضیح این مطلب افزود: قرار شد این صندوق بازنشستگی حتی‌الامکان در وزارت کار جمع گردد و بنابراین دولت وقت تصمیم گرفت حدود ۹ شرکت را به این بخش واگذار کند. اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که صورت گرفت، دولت قبل علیرغم تصویب این کار موفق به اجرای آن نشد و در نتیجه در دولت جدید کارمندان شرکت فولاد حدود پنج ماه حقوق نگرفته بودند.

وی همچنین تصریح کرد: در جلساتی که با سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد برگزار شد و بنده نیز در آن حضور داشتم، چاره‌اندیشی کردیم تا در دولت یازدهم مصوبه‌ای را تصویب کنیم و مشکلاتی را که در دولت قبل مانع از اجرای کار می‌شد، رفع کنیم که دولت آن را نیز تصویب کرد.

نعمت‌زاده افزود: چند روز بعد از این مصوبه جناب کامران بنده را مورد سوال قرار دادند و تصور می‌کردند که مسئولیت این امر با من است و این در حالی است که این مسئولیت تا سال ۹۱ به عهده وزارت صنعت بوده اما بعدا این اختیار به وزارت کار محول شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم چرا سوالی که در ماه هشتم سال گذشته پاسخ دادیم بار دیگر امروز مطرح می‌شود.
نعمت‌زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه وضعیت بازنشستگان صنعت فولاد هیچ ارتباطی به وزارت صنعت ندارد، گفت: به موجب مصوبات دولت گذشته و جاری خوشبختانه این کار حل و فصل شده و تا آخر اردیبهشت ماه که آقای ربیعی گزارش می‌داد نیز گفت از قول من بگویید که این کار به وزارت کار مربوط است نه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اما با این وجود ما آماده همکاری هستیم.

وی تاکید کرد: برای استحضار آقایان عرض می‌کنم که از ۸۹ هزار صنایع کوچک ۱۴ هزار صنایع تعطیل شده که در حال ساماندهی آنها هستیم اما نیازمند مساعدت عزیزان و تامین سرمایه در گردش هستیم که با ریاست مجلس هم جلسه‌ای را داشتیم و وی این امر را دستور دادند و امیدواریم بتوانیم که مشکلات اقتصادی صنعت، معدن و تجارت را یکی پس از دیگری رفع کنیم.

نعمت‌زاده همچنین ادامه داد: رشد منفی صنعت ما در حال حاضر تبدیل به رشد مثبت شده علیرغم اینکه هنوز در حال رکود هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز