خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه نخست سال جاری:

رشد ۷۴ درصدی تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۸۵

مهدی صادقی نیارکی با اشاره به مصرف سرانه کاغذ روزنامه و کاغذ چاپ وتحریر در جهان در سال ۲۰۱۲ افزود: این میزان به ترتیب بالغ بر ۳/۴ و ۳/۱۵ کیلو گرم بوده این درحالیست که این رقم در همین مدت در ایران به ترتیب ۴/۱ و۶/۴کیلو گرم بوده است.

مدیر کل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۷۴ درصدی مجموع تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه کشور در۳ماهه اول سالجاری خبرداد.

به گزارش ایلنا؛ مهدی صادقی نیارکی با اشاره به مصرف سرانه کاغذ روزنامه و کاغذ چاپ وتحریر در جهان در سال ۲۰۱۲ افزود: این میزان به ترتیب بالغ بر ۳/۴ و ۳/۱۵ کیلو گرم بوده این درحالیست که این رقم در همین مدت در ایران به ترتیب ۴/۱ و۶/۴کیلو گرم بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو شرکت در زمینه تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه در کشور فعالیت می کنند افزود: یکی از این شرکتها، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است که با داشتن ۲ خط تولید مشغول به کار است.
به گفته صادقی نیارکی، یک خط تولید این شرکت PM۱ مربوط به تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه اختصاص دارد و دارای ظرفیت اسمی ۹۴ هزار تن در سال است همچنین این خط تولید قادر به تولید ۷۵هزار تن کاغذ روزنامه درسال است.
وی ادامه داد: واحد تولیدی دیگر، گروه صنایع کاغذپارس است که دارای ظرفیت اسمی ۸۵ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر می باشد.
وی تصریح کرد: کیفیت تولید کاغذهای چاپ و تحریر و روزنامه مشمول رعایت استانداردهای اجباری است و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گواهی های مربوطه را از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کرده اند.
صادقی نیارکی همچنین به موضوع وضعیت واردات کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه به کشور پرداخت و گفت: مجموع واردات کاغذ های چاپ، تحریر و روزنامه در سال ۱۳۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش و در ۲ ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز