خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ارزش یک برند خارجی برابر درآمدهای نفتی ایران است

کد خبر : ۱۷۹۹۴۷

۵۰ درصد دارایی شرکت های دنیا نامشهود است در حالیکه در ایران فقط ۲۰ درصد از دارایی شرکت ها نامشهود است و بنابراین باید حاصل تحقیق و توسعه را نیز در واحدهای صنعتی و تولیدی و تجاری به یک دارایی تبدیل کرده و شرکت ها را صاحب ارزش کنیم؛ بنابراین از سازمان حسابرسی و حسابداران خبره می خواهیم که این دارایی های نامشهود را به ارزش تجاری تبدیل کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش برند اپل را برابر درآمدهای نفتی ایران دانست و گفت: باید دارایی های نامشهود بنگاه‌های ایرانی را احصا کرد و در فهرست ارزش دارایی های آنها قرار داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر توفیق در همایش بزرگ تحقیق و توسعه صنایع و معادن با رویکرد اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تهران اظهار داشت: ایران در تولید علم جزء رتبه های اول دنیا بوده است و شاخص این امر نیز، مقاله های اساتید دانشگاهی است بنابراین ایران حلقه اول حرکت که تولید علم است را دارد در حالی که حلقه آخر نیز تجاری سازی است و بنابراین چنانچه علم تولید شود اما تبدیل به ثروت نشود، نمی توان راه به جایی برد.
وی ادامه داد: چنانچه قرار باشد که این زنجیره میان تولید علم تا تبدیل شدن آن به ثروت بشکند، به طور قطع از نقطه ای شکست ایجاد خواهد شد که حلقه ضعیف قرار گرفته، بنابراین به نظر می رسد که این حلقه ضعیف «تحقیق و توسعه» است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۵۰ درصد دارایی شرکت های دنیا نامشهود است در حالیکه در ایران فقط ۲۰ درصد از دارایی شرکت ها نامشهود است و بنابراین باید حاصل تحقیق و توسعه را نیز در واحدهای صنعتی و تولیدی و تجاری به یک دارایی تبدیل کرده و شرکت ها را صاحب ارزش کنیم؛ بنابراین از سازمان حسابرسی و حسابداران خبره می خواهیم که این دارایی های نامشهود را به ارزش تجاری تبدیل کنند.
توفیق با اشاره به ارزش برند یک شرکت خارجی که اکنون ۹۸ میلیارد دلار است و این به عنوان دارایی نامشهود اپل احصا شده است، متذکر شد: این شرکت در سال ۲۰۱۲ برابر ۱۷۰ میلیارد دلار فروش داشته که از این رقم ۴۳ میلیارد دلار آن سود بوده است؛ در حالیکه کل فروش نفت ایران ۴۳ میلیارد دلار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز