خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در نشست تجاری ایران و ترکیه خبر داد:

افتتاح مرکز جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۷۰

احساس می‌کنیم با توجه به استعدادی که بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در مبادلات تجاری بین دو کشور قابل دستیابی است چون دولت تدبیر و امید وقتی هدفی را معین می‌کند بررسی‌های لازم را انجام داده و بنده به این موضوع خوش بینانه نگاه می‌کنم و اراده سیاسی قوی در این زمینه وجود دارد.

استاندار تهران خبر داد: به زودی در تهران مرکز جذب سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی افتتاح می‌شود که تلاش کردیم این مرکز قبل از ماه رمضان یا در این ایام مبارک به افتتاح برسد که در واقع پنجره‌ی واحدی برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید حسین هاشمی استاندار تهران در نشست تجاری ایران و ترکیه که عصر روز گذشته در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه استان تهران به عنوان پایتخت کشور از این گونه حرکت‌ها استقبال می‌کند گفت: ۵۲.۸ درصد مالیات کل استانهای کشور را استان تهران تامین می‌کند و از ۳۷ هزار کارت بازرگانی در سطح کشور ۲۰ هزار کارت در استان تهران است و این موضوع نشان می‌دهد بخش اقتصادی به عنوان بخش پویا در پایتخت کشور ما از گذشته‌ها وجود داشته است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نمی‌توانیم اجازه دهیم هر صنعتی در تهران ایجاد شود گفت: در حال حاضر ۳ شهرک صنعتی های‌تک را در تهران معرفی کردیم که یکی از این شهرک‌ها در نزدیکی فرودگاه امام قرار دارد ودر آینده نزدیک فعال شده و زمینه خوبی را برای بخش خصوصی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: رسما اعلام می‌کنم که با دولت هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم که درون شهرک‌های صنعتی، صنایع های‌تک را مستقر کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بخش دوم در این شهرک بحثتوریستی و گردشگری است که در اولویت استان تهران قرار دارد اظهار کرد: سیاستی را مشخص کرده و حرکتهای خوبی را آغاز کردیم و مجموعه‌های گردشگری در شرق، غرب و جنوب استان در حال تقویت است و از هر گونه سرمایه‌گذاری در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی در عین حال یادآور شد: ما در شهرک صنعتی یک بخشی را به صنایع دارویی اختصاص دادیم.

استاندار تهران گفت: احساس می‌کنیم با توجه به استعدادی که بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در مبادلات تجاری بین دو کشور قابل دستیابی است چون دولت تدبیر و امید وقتی هدفی را معین می‌کند بررسی‌های لازم را انجام داده و بنده به این موضوع خوش بینانه نگاه می‌کنم و اراده سیاسی قوی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید واگذاری کار مردم به خودشان است و احساس من این است که اگر می‌خواهیم از رکود اقتصادی خارج شویم چاره‌ای نداریم که کار را به مردم واگذار کنیم و استان تهران در این زمینه یقینا پیشتاز خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز