خبرگزاری کار ایران

طی یکسال گذشته

بیش از ۲۱ میلیارد ریال پرونده تخلف در بخش حمل و نقل تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۶۲

: طبق آمار ارائه شده در سال ۹۲، در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری(کالا و مسافر) در سال گذشته ۲۱۲ هزار و ۴۸۷ واحد مورد بازرسی قرار گرفته اند.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طبق آمار ارائه شده در سال ۹۲، در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری(کالا و مسافر) در سال گذشته ۲۱۲ هزار و ۴۸۷ واحد مورد بازرسی قرار گرفته اند.
به گزارش ایلنا، سیدمجتبی قاسمی افزود: دریک سال گذشته تعداد ۸ هزار و ۹۶۱ فقره پرونده در این دو بخش تشکیل شد که ارزش تخلفات کشف شده ۲۱ میلیارد و ۸۰۱ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۱۳۵ ریال می باشد.
وی با اشاره به رسیدگی به ۳ هزار و ۵۴۹ فقره پرونده تخلف مربوط به شرکتها و موسسات حمل و نقل برون شهری مسافر طی مدت مذکور اظهار داشت: ارزش تخلفات کشف شده در این بخش نیز ۱۰ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۶۷ ریال برآورد شده است.
به گفته این مقام مسئول؛ در مدت زمان ذکر شده در بخش درون شهری کالا ۳۷۶ مورد پرونده تخلف به ارزش ۳ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۹۹۷ ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استانها ارسال گردیده است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم انجام بازرسی از پایانه های مسافربری و حمل و نقل کالا گفت: در بخش درون شهری مسافر ۴ هزار و ۸۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۷۶۰ ریال تشکیل شده است.
قاسمی در ادامه به توضیح آمار بازرسی از شرکتها و موسسات حمل و نقل درون شهری در بخش کالا پرداخت و اظهار داشت: در این مدت بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت پیرو بازرسی های انجام پذیرفته مقطعی در این بخش نیز ۵۶ مورد بازرسی انجام داده اند.
وی درباره ارزش ریالی پرونده های متشکله گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان سال ۹۲ ارزش پرونده های درون شهری کالا که در آنها تخلف صورت گرفته است به حدود ۹۸۹ میلیون ریال می رسد که جهت صدور رای و رسیدگی به تعزیرات حکومتی استانها ارجاع شد.
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت در این خصوص گفت: این سازمان به طور دقیق و جدی با هر گونه قصور در امر حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مسافر و بار نظارت دائمی دارد و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت های مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد.
قاسمی در پایان از شهروندان درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق مراجعه حضوری و یا سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز