خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

بنیانگذاران جهاد سازندگی به دنبال خدمت بودند / صدای بحران آب و غذا به گوش می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۸۷

مهمترین و حیاتی‌ترین نیاز بشری و مملکت به امنیت ملی ما برمی‌گردد که بحثتأمین غذا و امنیت غذایی است و ما در روزگاری هستیم که هر روز صدای شدیدتر شدن بحران آب و بحران غذا به گوش ما می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این صدای بحران‌ها در موقعیتی به گوش ما می‌رسد که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و به عبارتی ما اقتصادی می‌خواهیم که در مقابل تکانه‌ها مقاومت داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در هشتمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی که با حضور مسئولان این وزارتخانه برگزار شد، گفت: اساس این جلسه بحثمدیریت جهادی و تعریف و پرداختن به این واژه در سالی که مقام معظم رهبری آن را با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامید.

وی افزود: آنچه را که من از جهاد به عنوان یک ناظر کوچک شاهد بودم، این است که جهاد هم احساس بود و هم یک نوع نگاه خاص بوده و هست.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: جهاد یک نوع احساس مسئولیت بود، در مقابل هرآنچه که بر زمین مانده و هر‌ آنچه که باید انجام شود و نشده، بدون اینکه در شرح وظایف نوشته شده باشد و یا به ما گفته شده باشد و به طور کلی اساس و شکل‌گیری جهاد همین بود.

حجتی اظهار داشت: بنیانگذاران جهاد سازندگی به دنبال خدمت بودند و اینکه چه کاری را باید انجام دهند و فرقی هم برای آنها نمی‌کرد و دنبال عنوان نبودند.

وی بیان داشت: این روحیه و احساس و نگاه را در کسانی که در جهاد سازندگی حضور داشتند وجود داشت و آنان با ارائه خدمات احساس خود را بروز می‌داند و حرفشان این بود که ما در خدمت مردم هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر ما به دنبال بحثمدیریت جهادی هستیم، باید به دنبال این نوع نگاه‌ها در مدیریت جهادی باشیم و مدیریت جهادی را این گونه عرضه و اعمال کنیم.

حجتی تصریح کرد: وقتی جنگ تحمیلی پیش آمد، کسی به بچه‌های جهاد سازندگی نگفت بروند و بجنگند، بلکه این احساس در آن‌ها بوجود آمد و وقتی احساس کردند، امام دنبال یار و یاور است و اسلام در خطر است، وارد جنگ شدند.

وی گفت: ساختار و سازمان و جایگاه در بین نیروهای جهاد سازندگی معنا نداشت و خودشان مشکلات را می‌دیدند و آن را حل می‌کردند و الان هم ما در مدیریت جهادی دنبال این موضوع هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: در جهاد سازندگی اگر کسی نمی‌توانست کاری را به طور کامل انجام دهد، آن کار را به اندازه توانش انجام می‌داد و بقیه کار را دیگری برعهده می‌گرفت.

حجتی گفت: بچه‌های جهاد سازندگی در دو جبهه حضور داشتند، یکی جبهه توسعه روستایی و عمران و دیگری جبهه جنگ بود.

وی تصریح کرد: بچه‌های جهاد سازندگی در دوره‌ای هم که بحثسازندگی مناطق جنگ‌زده مطرح شده بود، باز هم حضور فعالی داشتند و اینان باز هم با حضور خود در آنجا به مردم کمک کردند و اگر در جایی حضور نمی‌یافتند، ناشی از غفلت آنان نبود، بلکه به دلیل عدم نیاز و عدم اجازه به آنها بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: واقعا واژه ایثار در وجود تک تک افرادی که در آن دوران در جهاد سازندگی حضور می‌یافتند، وجود داشت، اگرچه آنها خودشان به ایثار دیگران بیشتر نیاز داشتند.

حجتی تصریح کرد: مهمترین و حیاتی‌ترین نیاز بشری و مملکت به امنیت ملی ما برمی‌گردد که بحثتأمین غذا و امنیت غذایی است و ما در روزگاری هستیم که هر روز صدای شدیدتر شدن بحران آب و بحران غذا به گوش ما می‌رسد.

وی افزود: این صدای بحران‌ها در موقعیتی به گوش ما می‌رسد که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و به عبارتی ما اقتصادی می‌خواهیم که در مقابل تکانه‌ها مقاومت داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما باید توانایی را در خودمان ایجاد کنیم که بتوانیم در مقابل سنگ‌اندازی‌ها مقاومت کنیم و با توجه به محدودیت‌هایی که در فرصت‌ها و منابع مالی داریم، مقاومت کنیم.

حجتی افزود: با توجه به میراثگرانبهایی که در اختیار ما و با توجه به عقبه گرانبهایی که در اختیار ماست، یعنی بحثجهاد و نگاه‌های جهادی باید از آن درس بگیریم و روش‌های پیمودن راه را از گذشته بیاموزیم.

وی افزود: انشاءالله روزی به خودمان افتخار کنیم که ادامه‌دهنده راه همان افرادی هستیم که در روزهای اول انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی حضور داشتند که برخی از آنها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز