خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با ایلنا پیش بینی کرد؛

بهای خودروهای وارداتی کاهش و خودروهای داخلی افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۷

در صورت بهبود فضای کسب و کار و مطابقت آن با شرایط بین المللی و حل مشکلات تولید خودرو می‌توان فضا را برای رقابت پذیری تولیدات داخلی با خودروهای وارداتی فراهم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: با توجه به شرایط کنونی در سال آینده بهای خودروهای وارداتی کاهش و خودروهای داخلی افزایش می‌یابد.

محمد رضا نجفی منش، عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص بهای خودروهای وارداتی و داخلی اظهار داشت: تاکنون نرخ خودروهای وارداتی با ارز ۴ هزار تومان محاسبه می‌شد که با کاهش نرخ ارز به ۳ هزار تومان از این پس بهای خودروهای وارداتی کاهش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در صورت بهبود فضای کسب و کار و مطابقت آن با شرایط بین المللی و حل مشکلات تولید خودرو می‌توان فضا را برای رقابت پذیری تولیدات داخلی با خودروهای وارداتی فراهم کرد.

نجفی منش تصریح کرد: تا زمانی که برنامه ریزی‌های کشور تولید محور نباشد و با سود بانکی ۲۰ درصدی در مقابل سود بانکی ۴ درصدی در کشور چین که رقیب اصلی تولیدات داخلی محسوب می شود چه طور می‌توان به رقابت پذیری خودروهای داخلی امیدوار بود.

وی با انتقاد از افرادی که خواستار کاهش نرخ خودرو هستند گفت: پس از افزایش تحریم‌ها ارزش پول ملی به یک سوم تقلیل یافت و بهای نان و آب و برق افزایش پیدا کرد چرا نباید نرخ خودرو رشد می‌کرد، هم اکنون و در این شرایط هنوز خودروسازان زیان می دهند.

نجفی منش افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ واحد قطعه سازی فعال در کشور مشغول بکارند که برخی اقدام به واردات مواد اولیه خارجی می‌کنند و برخی دیگر مواد اولیه را از داخل تامین می‌کنند که بهای‌‌ همان مواد اولیه داخلی نیز ۳ برابر شده است فولادی که هر کیلو ۶۰۰ تومان بود هم اکنون ۲ هزار تومان به فروش می‌رسد چطور می توان انتظار کاهش نرخ خودرو را داشت؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز