خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه تجارت خبر داد:

تراز تجاری منفی ۵.۳ درصد طی ۶ ماه گذشته / صادرات خدمات فنی و مهندسی ۱.۴ میلیارد دلار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۴

میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در شش ماه نخست سال جاری ۱.۴ میلیارد دلار بوده که این میزان صادرات در قالب ۲۶ پروژه و توسط ۳۱ شرکت ایرانی انجام شد.

رییس سازمان توسعه تجارت از تراز تجاری منفی ۵.۳ درصدی طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله افخمی راد رییس جدید سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم روز ملی صادرات که صبح امروز با حضور فعالین عرصه تجارت کشور، معاول اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت و دیگر مسؤلان حوزه تجارت در محل سالن اجلاس سران، برگزار شد اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته کسری تجاری کشور منفی ۵.۳ بوده است که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در شش ماه نخست سال جاری ۱.۴ میلیارد دلار بوده که این میزان صادرات در قالب ۲۶ پروژه و توسط ۳۱ شرکت ایرانی انجام شد.

وی افزود: بر اساس یک برنامه پیش‌بینی شده باید سهم صادرات صنعتی معدنی کشور به کل صادرات تا پایان سال ۹۶ به ۴۵ درصد برسد و بنابر پیش‌بینی‌ها سهم ایران از صادرات محصولات با فناوری بالا نسبت به صادرات صنعتی - معدنی تا پایان سال ۹۶ باید به ۳۰ درصد افزایش یابد و سرانه صادرات صنعتی - معدنی تا پایان سال ۹۶ به ۵۰۰ دلار برسد.

وی با اشاره به کسری تراز تجاری منفی ۵.۳ طی ۶ ماه گذشته افزود: در این مدت ۱۴.۶ میلیارد دلار صادرات و ۲۰ میلیارد دلار واردات انجام شده است.

افخمی ادامه داد: این در حالی است که میزان صادرات غیرنفتی در سال گذشته ۳۲.۵ میلیارد دلار بوده و در این مدت ۵۳.۵ میلیارد دلار واردات صورت گرفته است.

وی در خاتمه تصریح کرد: برای انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز سال جاری ۲۴۰ بنگاه در ۲۶ گروه کالایی و ۶ گروه خدماتی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد منتخبان در ۴۶ گروه کالایی، چهار گروه خدماتی، پنج تشکل نمونه و پنج صادرکننده برگزیده شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز