خبرگزاری کار ایران

وزیر کشاورزی اعلام کرد:

ریزگردها باعثخشک‌شدن جنگل‌های زاگرس شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۶۷

باید مصرف آب را محدود کنیم و بهره‌وری را سر لوحه خود قرار دهیم و تولید را از معیشت خارج و به صورت انبوه و فشرده درآوریم و همچنین توسعه کشاورزی از حالت سطحی به حالت عمودی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجتی وزیر جهاد کشاورزی در اولین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان این که دنیای امروز با مشکل تامین غذا روبرو است، اظهارداشت: با توجه به افزایش جمعیت به خصوص در دو قطب عمده جمعیت دنیا یعنی چین و هند تقاضا برای غذا روز به‌روز افزایش یافته است، بنابراین برای تامین غذا دچار مضیقه هستیم و روز به‌روز هم بر نگرانیهای تامین غذا افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در همه جای دنیا و همچنین ایران محدودیت آب و خاک داریم ضمن اینکه متاسفانه محیط زیست را هم مصرف کرده‌ایم.

حجتی افزود: در حال حاضر با توجه به عدم تعادلی که در محیط زیست به وجود آمده شاهد افزایش ریزگردها هستیم و این به خاطر سدهایی است که در کشوری مثل ترکیه احداثشده و باعثخشکی رودهای عراق شده و عدم تعادل آن کشور مارا نیز تحت تاثیر قرار داده و فاجعه بزرگی را رقم زده است.

وی در ادامه به خشک شدن جنگل های زاگرس اشاره کرد و گفت: در ایلام به دلیل پست بودن منطقه بیشترین مشکل را به لحاظ ریزگردها شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان این که برای عدم تعادل آب‌های زیرزمینی نیز چاره‌ای باید اندیشیده شود، گفت: باید مصرف آب را محدود کنیم و بهره‌وری را سر لوحه خود قرار دهیم و تولید را از معیشت خارج و به صورت انبوه و فشرده درآوریم و همچنین توسعه کشاورزی از حالت سطحی به حالت عمودی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید باید از معیشتی به اقتصادی تبدیل شود. اگر ۵۰ سال پیش پنبه و چغندر جزء محصولات صنعتی بودند امروز ریزبخش‌های دام، شیلات، زراعت و باغبانی نیز در این مجموعه قرار می گیرند، امروز مسئله تولید محصولات کشاورزی یا فناوری پیچیده باید مورد دقت قرار گیرد زیرا صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای برخورددار شده است.

وی همچنین تاکید کرد: باید صنایع غذایی با کمترین مشکل و نگرانی به راهکار عملی دست یابد و برای تولید و عرضه محصولات صنایع غذایی و تبدیلی و فرآوری شده غیر از بازارهای داخلی به خارج از کشور نیز بیندیشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز