خبرگزاری کار ایران

یک فعال حوزه فولاد در گفت‌وگو با ایلنا:

ضرورت ممنوعیت صادرات سنگ آهن / تا چند سال آینده واردکننده سنگ آهن خواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۰۳

چینی‌ها با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتند توانستند سنگ آهن ایران را به کشور خود برده و پس از تولید مقاطع فولادی آن را مجدداً به ایران صادر می‌کنند!

زیرساخت‌های کشور برای تولید فولاد مناسب است اما در صورتی که صادرات سنگ آهن مدیریت نشود چشم‌اندازی برای آینده فولاد متصور نخواهیم بود.

جهاندار شکری، یک تولید کننده فولاد در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه ایران برای اجرای طرح‌های فولادی با کمبود سنگ آهن مواجه خواهد شد افزود: متاسفانه با اقداماتی که چین انجام داده تا چند سال آینده ما وارد کننده صرف سنگ آهن خواهیم شد.

شکری با بیان اینکه چینی‌ها سنگ‌آهن معادن ما را به یغما می‌برند گفت: ضرورت ممنوعیت صادرات سنگ آهن به شدت حس می‌شود زیرا چینی‌ها با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتند توانستند سنگ آهن ایران را به کشور خود برده و پس از تولید مقاطع فولادی آن را مجدداً به ایران صادر می‌کنند!

وی تصریح کرد: فعالین حوزه سنگ‌آهن می‌توانند با تعامل بین تولید‌کننده‌های کنسانتره و آهن اسفنجی شرایط به وجود آمده را تغییر دهند.

شکری در خصوص وضعیت تولید نورد نیز افزود: در حال حاضر شرایط کل دنیا برای تقاضای نورد کاسته شده و کارخانجات داخلی نیز تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و ۵۰ درصد از کارخانجات نورد دیگر نیز تاکنون به تعطیلی کشیده شده اند.

وی تصریح کرد: در صورتی که دولت بتواند مسائل مربوط به صادرات را تسهیل کند می‌توان به افزایش صادرات نورد به کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان امیدوار بود.

وی در خاتمه با انتقاد از اینکه برخی از تولیدکنندگان هنوز ارزش افزوده سال ۹۱ خود را دریافت نکرده اند گفت: متاسفانه بروکراسی اداری باعثشده که تولیدکنندگان فولاد و نورد نتوانند این مبالغ را دریافت کنند این در حالی است که صنایع فولادی در جهان از پرهزینه‌ترین صنایع محسوب می‌شوند و نیازمند نقدینگی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز