خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عدم تراز بازار منجر به افزایش قیمت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۹۱

سه دلیل برای افزایش قیمت مرغ دربازار وجود دارد که این سه دلیل مربوط به بخش های نظام اقتصادی، اداری و حکومتی است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به منظور تعادل در قیمت مرغ باید سه بخش بخش نظام اقتصادی از نظر تناسب بین حجم عرضه و تقاضا، نظام اداری از جهت نظارت براماکن و صنوف و نظام تجاری از نظر تنظیم تراز و نسبت تقاضا به عرضه را مدیریت کرد.

ابوذر ندیمی درگفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش قیمت مرغ، گفت: سه دلیل برای افزایش قیمت مرغ دربازار وجود دارد که این سه دلیل مربوط به بخش‌های نظام اقتصادی، اداری و حکومتی است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس با اشاره به بخش نظام اقتصادی، تصریح کرد: کاهش عرضه یا نامتناسب بودن حجم عرضه نسبت به تقاضا می‌تواند از دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار باشد.

وی با اشاره به بخش اداری و نظارتی افزود: موضع اقتدار در بعد نظارت و برخورد قاطع با انحصارگران و محتکرانی که با عدم عرضه باعثاختلال در بازار می‌شوند، هم می‌توانداز دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار باشد.

ندیمی گفت: تنظیم بازار از بخش‌های حکومتی است که عدم تراز بازار هم می‌تواند باعثافزایش قیمت مرغ در بازار شود.

وی ادامه داد: به طورحتم باید بخش‌های سه گانه یعنی نظام اقتصادی از نظر تناسب بین حجم عرضه و تقاضا، نظام اداری از جهت نظارت براماکن و صنوف و نظام تجاری از نظر تنظیم تراز و نسبت تقاضا به عرضه را مدیریت کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه هر سه بخش باعثافزایش قیمت مرغ در بازار شده است، گفت: درحال حاضر کشور در هرسه بعد عرضه، تقاضا و نظارت با مشکل جدی مواجه است به همین دلیل اکنون بازار با افزایش قیمت مرغ روبه رو شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز