خبرگزاری کار ایران

هفتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۸۹

شناساندن ظرفیت های صنعت طلای کشور مهم ترین هدفی است که با برگزاری این نمایشگاه به دنبالش هستیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر قرار است با شعار مشارکت همه جانبه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای سطح کیفیت، از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار شود، گفت: شناساندن ظرفیت های صنعت طلای کشور مهم ترین هدفی است که با برگزاری این نمایشگاه به دنبالش هستیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، عباداله محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این مطلب که در چند سال گذشته بی توجهی بسیاری نسبت به صنعت طلا شده است، توضیح داد: به دلیل همین بی توجهی ها و عدم ساختارسازی لازم، شاهد از دست رفتن بازارهای صادراتی خود هستیم البته همین الان هم صادارتی به ترکیه، دبی و چین داریم که بازارهای مهمی تلقی می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد بازار داخلی طلا از مصنوعات خارجی تامین می‌شود، متاسفانه مصرف‌کنندگان ایرانی، همواره کالاهای خارجی را بهتر از تولیدات داخلی می دانند و همین امر سبب شده مصنوعاتی را به نام تولیدی سایر کشورها با قیمت بالاتری بخرند که در حقیقت در داخل کشور تولید شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی افزود: هم اکنون ۵ هزار واحد تولیدی در کشور مشغول به کار هستند که کد رهگیری دارند و محصولات عرضه شده از سوی آنها نیز دارای شناسنامه است، این درحالی است که از سال ۹۴ نیز نشان استاندارد طلا اجباری می شود و بنابراین تمامی مصنوعات طلا باید نام برند، عیار و کد استاندارد داشته و بر روی آنها حک شده باشد.

به گفته محمدولی، هم اکنون ۹۰ هزار نفر در صنعت طلا مشغول به کار هستند که این ظرفیت قابلیت افزایش تا ۵ برابر را هم دارد، این در حالی است که تلاش داریم تا با برگزاری نمایشگاه طلا که از ۲۳ بهمن ماه در تهران آغاز به کار می‌کند، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرده و راه را برای اشتغالزایی بیشتر فراهم کنیم.

همچنین در این نشست، منصور نامدار زندی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی گفت: هنوز نتوانسته ایم در صنعت طلا و جواهر برندسازی کنیم و تبلیغات مناسبی برای تولیدکنندگان خود داشته باشیم، این در حالی است که بسیاری از تولیدات داخلی ایران، مرغوب‌تر از نمونه های خارجی است.

وی افزود: متاسفانه سازمانهای متولی امر تولید و صادرات، برای برگزاری نمایشگاه های داخلی به سازندگان طلا مجوز نمی دهند، اما کشوری همچون هنگ کنگ، به ازای هر فرد تاجری که از نمایشگاه دیدن کند، ۵۰۰ دلار کمک هزینه می دهد، بنابراین باید ساز و کاری فراهم کرد که بتوان سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرد.

به گفته نامدار زندی، بسیاری از تولیدات طلا در داخل کشور زیرزمینی است و کالاهای خارجی متاسفانه توانسته اند با حمایتی که از سوی سازندگان خود می شوند و توجه به اصل برندسازی به راحتی وارد بازار ایران شوند.

در ادامه محمد گلپرور، عضو هیئت رئیسه این اتحادیه نیز افزایش میزان صادرات طلا و جواهر را راه حلی مناسب برای رهایی از وابستگی به صنعت نفت دانست و تشریح کرد: طلا می تواند در تامین درآمد سرانه کشور، جایگزین نفت شود. در حال حاضر تکنولوژی و شیوه طراحی طلا و جواهر ایران چندان فاصله ای با سایر کشورهای پیشرو در این صنعت ندارد وهمین موضوع می تواند به عنوان ظرفیتی مطلوب برای توسعه صادرات غیرنفتی به شمار آید.

وی با اشاره به پایین آمدن خرید و فروش طلا در برخی ماه های سال و استمرار هزینه های ثابت درهمین ماه ها برای تولیدکنندگان طلا و جواهر، تشریح کرد: اگر زمینه مناسب برای صادرات مصنوعات طلا و جواهر فراهم شود و هر سه ضلع مرتبط با صادرات این محصول که گمرک، بانک مرکزی و استاندارد هستند، همراهی لازم را داشته باشند، تولید کننده می تواند در این ماه های خاص از طریق صادرات هزینه های خود را جبران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز