خبرگزاری کار ایران

در مراسم بهره برداری از طرح‌های پسماند اصفهان:

افتتاح نخستین مرکز پردازش مکانیزه پسماند خشک کشور در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۵۸

هم اکنون بحثکارخانه ریجکت سوز در اصفهان به مزایده گذاشته شده تا بتوانیم ۱۲ و نیم مگاوات برق در ساعت تولید کنیم.

شهردار اصفهان پیش از ظهر امروز در آئین بهره برداری از طرح های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پسماند، یکی از مباحثکلیدی در رابطه با مباحثزیست محیطی است و اگر دقت لازم را در رابطه با پسماند نداشته باشیم، محیط زیست از نظر آب، خاک و هوا دچار مشکل می شود، ادامه داد: باید در چرخه تولید پسماند دقت لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد گفت: خوشبختانه اقداماتی در اصفهان انجام شده و پیش‌بینی‌های لازم در رابطه با چرخه‌های اولیه تولید پسماند تا انتها برنامه ریزی شده است. در رابطه با بحثریجکت خوشبختانه در حال حاضر گروهی برای عقد قرارداد با شرکت معتبر اسپانیایی اعزام شده اند که با انعقاد این قرارداد بحثها حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به در دستور کار بودن بحثهای مربوط به استفاده از انرژی‌های خورشیدی و باد می توانیم کل برق مصرفی شهرداری را تولید کنیم که حرکت بسیار خوبی از نظر مباحثزیست محیطی است که برای تحقق این مهم حمایت همه ارگان هایی که باید در این رابطه کمک نمایند لازم است.

شهردار اصفهان بیان داشت: صندوق ملی محیط زیست در برنامه پنجم توسعه دیده شده و باید عملیاتی شود و اگر این مهم تحقق نباید کمکی نمی کند.

سقاییان نژاد ادامه داد: اگر در رابطه با هزینه آلودگی شهرها از نظر پسماند و آلودگی صنایع قوانین و مقررات به دقت انجام نشود به طور حتم دچار معضل خواهیم شد. لذا همه باید دست به دست هم داده و وضعیت نامطلوبی که از نظر آب و هوایی و تغییر اقلیم به وجود آمده را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بحثپایداری آب در زاینده رود تصریح کرد: بحثرودخانه زاینده رود می تواند به عنوان یک حرکت مبنایی مطرح باشد که امیدواریم پایداری آب در زاینده رود کمک کند تا از مواهب زندگی سالم در یک شهر سالم استفاده کنیم.

گفتنی است هزینه طرح‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است، که درآئین افتتاح این طرح ها از نخستین مرکز پردازش مکانیزه پسماند خشک کشور، طراحی و ساخت ۲۵ باب ایستگاه ثابت دریافت پسماند خشک در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، احداثسایت و ساخت ماشین آلات تولید خاک غنی‌شده و احداثساختمان اداری، باسکول، ساختمان نگهبانی به همراه سیستم نظارت تصویری و محوطه‌سازی سایت پسماند شرق بهره‌برداری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز