خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

نخستین پروژه «پرورش ماهی در قفس» در لرستان به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۵۰

با حضور معاون اول رئیس جمهور، نخستین پروژه «پرورش ماهی در قفس» کشور در لرستان به بهره‌برداری رسید.

با حضور معاون اول رئیس جمهور، اولین پروژه پرورش ماهی در قفس کشور در محل سد ایوشان در استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، صبح دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور سد ایوشان، به بهره برداری رسید. در حاشیه این مراسم، اولین پروژه پرورش ماهی در قفس کشور نیز در محل این سد افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، پرورش " ماهی در قفس " یکی از اهداف اجرای پروژه سد ایوشان بوده که برای نخستین بار در کشور اجرایی می شود.

بهزاد انصاری، کارشناس مسئول ماهیان سردآبی شیلات لرستان، در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: در قالب اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در محل سد ایوشان نزدیک به ۳۰ تن ماهی پرورش داده شده است.

وی با بیان اینکه این میزان ۱۰ درصد ظرفیت کل این پروژه است یادآور شد: ظرفیت افزایش میزان پرورش ماهی تا ۵۰۰ تن در این محل وجود دارد.

انصاری عنوان کرد: در صورت تحقق کامل اجرای این پروژه برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی هزینه تولید ۳۰ تنی ماهی در این پروژه را اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا تاکنون ۸۰ میلیون تومان در قالب اعتبارات عمرانی و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب اعتبارات جاری هزینه شده است.

کارشناس مسئول ماهیان سردآبی شیلات لرستان یادآور شد: برآورد درآمد اجرای این طرح به صورت هر شش ماه ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز