خبرگزاری کار ایران

محمدرضا بهزادیان در گفت‌وگو با ایلنا:

خواب سنتی‌های اتاق بازرگانی آشفته می‌شود / زمزمه تشکیل اتاق ایران - آمریکا به گوش می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۳۱

باید تلاش کنیم حلقه محاصره اقتصاد ایران تنگ تر نشود و ما به عنوان بخش خصوصی باید بر ارتباط اقتصادی دو کشور ایران و آمریکا مبادرت ورزیم.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مانع تراشی سنتی ها و فرصت سوزی های دولت احمدی نژاد در اتاق بازرگانی برای روابط اقتصادی بخشی خصوصی ایران و آمریکا، گفت: لازمه طرح و راه اندازی این اتاق نهراسیدن از سنگ اندازی ها و بد اخلاقی های احتمالی است.

بهزادیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا در رویکرد اتاق بازرگانی جدید تشکیل اتاق ایران آمریکا مطرح خواهد بود یا خیر؟، گفت: باید تلاش کنیم حلقه محاصره اقتصاد ایران تنگ تر نشود و ما به عنوان بخش خصوصی باید بر ارتباط اقتصادی دو کشور مبادرت ورزیم.

وی افزود: رفتار دولت ایران با آمریکا در تصمیم گیری هایی که ما اتخاذ می کنیم محترم است اما نباید فراموش کنیم که جمهوری اسلامی، رهبر و دولت و ملت ایران هیچگاه آمریکا را تحریم نکرده اند و اینگونه نباید که بگوییم ما تکنولوژی و کالای آمریکایی را نمی خواهیم ضمن اینکه طی ۳۵ سال گذشته سعی در خودکفایی و استقلال اقتصادی داشته ایم و در عین حالکه سران کشور نیز از ارتباط مثبت دفاع کرده اند.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تصریح کرد: بنده زمانی که تشکیل اتاق ایران آمریکا را مطرح کردم معتقدم بودم ارتباط بخش خصوصی با اقتصاد و بخش خصوصی آمریکا حفظ شود تا چنین اجماع و تحریم های دولتی و غیر دولتی علیه ملت ایران اعمال نشود اما در آن زمان سنتی ها تلاش کردند طرح با شکست مواجه شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز معتقدم بهبود ارتباط اقتصاد با آمریکا در سیاست خارجی و رفتار دولت مشخص است و ما نیز به عنوان بخش خصوصی براین ارتباطیم که درچارچوب روابط بین المللی و سیاست کلان جمهوری اسلامی اقتصاد دو کشور بهم مرتبط شود.

بهزادیان با بیان اینکه در ارتباط اقتصادی دو کشور از طریق بخش خصوصی بحثدور زدن تحریمها و یا تقلب در روابط بین المللی مطرح نیست به مذاکرات با رئیس وقت اتاق بازرگانی آمریکا در سال ۸۴ اشاره و اظهار داشت: در آن زمان بنده اظهار کردم که ارتباط بخش خصوصی دو کشور می تواند فارغ از روابط دولتها باشد و ایشان هم معتقد بود در مواردی که صنایع ایران درخواست روشنی داشته باشد اتاق بازرگانی سعی می کند از فرماندار ایالتی مجوز ارتباط اقتصادی را بگیرد و کسب اجازه از دولت ملی و یا پارلمان نیازی نیست اما ما فرصتها را به خاطر همه آنچه که در اتاق بازرگانی دولت احمدی نژاد رخ داد از دست دادیم.

وی یادآور شد: طبق آنچه امروز در دولت روحانی مطرح است وزمزمه های آن نیز در اتاق بازرگانی پیچیده تشکیل اتاق ایران آمریکا دور از ذهن نیست اما لازمه آن وجود شخصی است که از بداخلاقی هایی که در این ارتباط دربرخی رسانه ها طرح خواهد شد نهراسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز