خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن، تجارت و کشاورزی مازندران:

۱۰.۵ درصد رشد صادرات محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۵۰

امروز ورود به تولید در واقع نوعی خودزنی است، زیرا اکنون کارگاه‌های تولیدی باید با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد کار کنند و برخی از شرکت‌ها نیز اعلام ورشکستکی می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن، تجارت و کشاورزی مازندران، گفت: هنوز مشکلات حمل و نقل برای صادرات محصولات به خارج حل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اصغری در جلسه صادرکنندگان محصولات کشاورزی مازندران در ساری گفت: رفع این مشکلات نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه از سوی مسوولان است.

وی توسعه زیرساخت‌های بخش حمل و نقل را برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی بسیار ضروری دانست و افزود: هنوز مشکلات حمل و نقل ما برای صادرات محصولات به خارج حل نشده است.

اصغری تاکید کرد: برای حل مشکل حمل و نقل باید بخش خصوصی ورود کند و پروانه تاسیس پایانه حمل و نقل بگیرد و دولت نیز آن‌ها را کمک کند.

وی افزود: صادرکنندگان به دلیل وجود برخی مشکلات همه دارایی خود را در این راه هزینه کردند و نیاز به حمایت جدی دارند.

اصغری اظهار داشت: امروز ورود به تولید در واقع نوعی خودزنی است، زیرا اکنون کارگاه‌های تولیدی باید با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد کار کنند و برخی از شرکت‌ها نیز اعلام ورشکستکی می‌کنند.

وی بر ضرروت استفاده از ظرفیت کشورهای اکو برای توسعه صادرات محصولات مختلف از جمله کشاورزی تاکید کرد و افزود: متاسفانه کشورهای اکو از توانمندی‌های ایران هم استفاده نمی‌کنند.

اصغری از تشکیل میز تخصصی در اتاق بازرگانی مازندران برای رفع چالش‌های موجود این بخش و ارایه راهکارهای توسعه صادرات خبر داد.

وی همچنین به راه اندازی خط آهن میان ایران، ترکمنستان و قزاقستان اشاره کرد و گفت: این خط ریلی علاوه بر جا به جایی مسافر، در زمینه انتقال کالا نیز فعالیت خواهد کرد.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران حدود ۸۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در هفت ماه امسال از این استان به خارج صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز