خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده در پاسخ به ایلنا:

رقم دو هزار و ۸۵۰ تومانی دلار در بودجه مناسب است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۴۱

معتقدیم هر چه ارز به قیمت و اقعی آن نزدیکتر شود به نفع کشور است و رانت را ریشه کن می کند.

وزیر صنعت معدن تجارت گفت: هر چه ارز به قیمت واقعی نزدیک تر شود به نفع کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم عقد موافقت نامه اصولی یبن صندوقهای ضمانت صادرات ایران و روسیه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص تعیین نرخ ۲هزار و ۸۵۰تومان در بودجه سال ۹۴، اظهار داشت: معتقدیم هر چه ارز به قیمت و اقعی آن نزدیکتر شود به نفع کشور است و رانت را ریشه کن می کند.

وی افزود: رسیدن به یک رقم مشخص ویکسان در شرایط فعلی خیلی ممکن نیست و لی جهت گیری دو لت به این سمت است.

وزیر صنعت ادامه داد: با توجه به این شرایط معاونت برنامه ریزی به این جمع بندی رسیده که این رقم مناسب است و متوسط تعیین نرخ ارز نیز در همین حدود خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس در خصوص واردات سیگار ماربالو وزارت خانه را تحت فشار قرار داده است نیز گفت: همه بایداز قاچاق انتقاد داشته باشیم این نوع سیگار یکی از اقلامی بود که ا زچند سال پیش برای نمایندگی آن در ایران در خواست داشتیم اما شبهه ای که وجود داشت ارتباط بین این شرکت با دولت صهیونیستی بود که در نهایت با حضور دستگاههای مختلف در وزارت امور خارجه بررسی های کاملی صورت گرفت و به این جمع بندی رسیدیم که مشکلی وجود ندارد اما ظاهرا از نظر وزارت اطلاعات شبهه ای وجود داشت البته این ادعا از سه سال پیش مطرح است اما بند ه تاکید می کنم مشکلی وجود ندارد و جهت جلوگیری از قاچاق آن(سیگار ماربالو) مانند بقیه نشانه ها اجازه ورود آن وجود دارد و طرح کردن این موضوعات از روی بی اطلاعی برخی از افراد است.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به جزئیات موافقت نامه اصولی بین صندوق ضمانت صادرات ایران و روسیه، افزود: این موافقت نامه در تابستان از سوی اجلاس کمیسیون مشترک به مسئولیت وزارت نفت برگزار شد ومطالبات مهمی در جهت توسعه روابط اقتصادی و نحوه انجام آن به تصویب رسید.

نعمت زاده گفت: تضمین کردن و بیمه شدن تجار و سرمایه گذاران با پوشش های بیمه ای با موسسات بیمه صادرات روسیه از جمله مسائلی بود که در این تفاهم نامه مطرح شد.

وی گفت: موسسه بیمه صادرات روسیه موسسه جدیدی است که از سال ۲۰۱۱ تشکیل شده است.

نعمت زاده اظهار امیدواری کرد: تا سرمایه گذاران ایرانی و روسها بتوانند در قالب قرار دادهایی که موجود است در خصوص صادرات و واردات کالا فعال تر شوند و این موضوع باعثرونق کشور شود.

وی گفت: با پیگیری تصمیمات قبلی هر گونه موانعی که در بین راه وجود دارد از بین خواهد رفت و در زمینه لجستیک نیز آقای خسرو تاج در آستاراخان با یک سری از تجار به تفاهماتی رسیده اند و این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند.

نعمت زاده افزود: البته راه اندازی این سیستم زمانبر است اما چون طرفین مصمم هستند این مبادلات صورت خواهد گرفت.
نعمت زاده در پاسخ به این پرسش که پیشنهادات صورت گرفته در مورد روبل و ریال به کجا رسید افزود: این موضوع به تصمیم بانک مرکزی بستگی دارد و به دلیل نوساناتی که در نرخ ارز وجود دارد بانک مرکزی باید آن راتعیین کند.

وی در خصوص پیش بینی از آینده اقتصاد ایران افزود: به آینده اقتصاد خوش بین هستیم چون برخلاف اینکه در تحریم هستیم در مذاکرات بخشی از آن برطرف شده وبخشی دیگر معلق است و به تدریج جهت گیری مثبت خواهد بود.

نعمت زاده تصریح کرد: مذاکرات در اغلب زمینه ها به تفاهم رسیده و طبیعی است که اختلاف چند ده ساله در ادوار مختلف شورای امنیت وجود داشته باشد. البته کشورهای مختلف و اتحادیه اروپا وارد تصمیم گیری شده اند و رفع این موضوع دقت خاصی را می طلبد.

وی گفت: به گفته مقام معظم رهبری کار هیات مذاکره کننده رو به پیشرفت است و امیدواریم براساس گفته های آقای ظریف محدودیتها برداشته شود و روابط بانکی و پوشش بیمه های صادراتی از سر گرفته شود تا صنعت گران و بازرگانان بتوانند به تلاش خود ادامه دهند.

نعمت زاده در پاسخ به این پرسش که میزان صادرات غیر نفتی به روسیه در حال حاضر چقد راست گفت: این رقم حدود یک میلیارد دلار است اما ما در جلسه امروز رقمی را تعیین نکرده ایم.

وی گفت: با امضای روادید تجاری صادرات و واردات تجار تسهیل خواهد شد البته این کار در حال حاضر شروع شده و این روادید به صورت شش ماهه صادر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز