خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق پرنده در چابهار

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۶۶

ر یک برنامه هماهنگ و بر اساس اطلاعات رسیده به نیروهای دریابانی نیروی انتظامی منطقه چابهار و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، یک فروند لنج در آبهای این منطقه توقیف که پس از بررسی و بازدید از لنج مزبور تعداد ۱۴۰ قطعه انواع پرندگان شکاری از گونه شاهین و تعداد ۲۴۰ قطعه پرنده از گونه هوبره که همه آنها از پرندگان حفاظت شده و تحت حمایت سازمان محیط زیست هستند کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین محموله حمل غیر قانونی پرندگان شکاری و هوبره در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، محمودی افزود: در یک برنامه هماهنگ و بر اساس اطلاعات رسیده به نیروهای دریابانی نیروی انتظامی منطقه چابهار و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، یک فروند لنج در آبهای این منطقه توقیف که پس از بررسی و بازدید از لنج مزبور تعداد ۱۴۰ قطعه انواع پرندگان شکاری از گونه شاهین و تعداد ۲۴۰ قطعه پرنده از گونه هوبره که همه آنها از پرندگان حفاظت شده و تحت حمایت سازمان محیط زیست هستند کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: پرنده های کشف شده که بزرگترین محموله پرنده های شاهین و هوبره و بزرگترین محموله غیر قانونی در جهان است پس از بررسی های اولیه تحویل محیط زیست استان و تعداد ۷ نفر از متخلفین نیز پس از تکمیل مستندات تحویل مراجع قضایی شدند.

محمودی گفت: پس ار بررسی های اولیه از قبیل بیومتری و… پرندگان های شکار و هوبره های کشف شده به مراکز قرنطینه انتقال یافته تا پس از بررسی های کارشناسی و امکان سنجی های مربوطه اقدام به رهاسازی یا نگهداری در مراکز قرنطینه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به گشت های همیشگی یگان حفاظت در مناطق تحت مدیریت و حضور گسترده ی همیاران محیط زیست در جای جای استان، کشف این محموله از پرندگان شکاری و هوبره در آبهای دریای جنوب که در نوع خود رکورد دارهستند بسیار نکته قابل تاملی است زیرا مسیر های ترددی حمل غیر قانونی پرندگان دچار تغییر و حمل از مسیر های دریایی و خارج از استان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز