خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه کشت های گلخانه ای از ضرورتهاست

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۵۷

توسعه کشت گلخانه ای با توجه به محدودیت منابع آب ازضرورت هاست و می تواند موجب تغییرات جدی وموثر درآینده کشاورزی کشور باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به محدودیت منابع آب ازضرورت هاست و می تواند موجب تغییرات جدی وموثر درآینده کشاورزی کشور باشد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی جریان بازدید ازشرکت کشت بافت دانش بنیان رویان آذربایجان درارومیه افزود: محدودیت منابع آب هم اکنون ازمسایلی است که نیازمند توجه جدی است و توسعه گلخانه ها از راهکارهای مهم در کاهش مصرف آب است.

وی بابیان اینکه برای افزایش راندمان آب باید اقدامات زیربنایی زیادی وبه صورت وسیع و فراگیر انجام گیرد، اظهارکرد: تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری کم فشار وتحت فشار، استفاده ازگونه ها و ارقام وپایه های پربازده وجدید درباغ ها که موجب افزایش بهره وری تولید می شود همچنین توسعه گلخانه ها از جمله اقداماتی است که نقش مهمی در صرفه جویی آب و افزایش تولید ایفا می کند و این اقدامات جزو برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون میانگین تولید محصول در هر هکتار ۱۲ تا ۲۲ تن است که با استفاده از پایه ها و ارقام جدید می توان این میزان را به بیش از ۸۰ تن در هکتار افزایش داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد باغ های نوین به جای باغ های سنتی نیز می تواند نقش موثری در افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آبی داشته باشد.

وی در خصوص دریاچه ارومیه نیز افزود: دولت در این بخش اجرای مصوباتی را در دست اقدام دارد که این مصوبه ها در سطح ملی با ریاست معاون اول رییس جمهوری و در سطح استان با ریاست استاندار بررسی می شوند.

وی یادآوری کرد: چگونگی مصرف آب، نحوه کاهش مصرف آب، پروژه های متعدد در حوزه آبخیزداری از جمله طرح هایی است که در زمینه احیای دریاچه ارومیه در حال بررسی و تصمیم گیری است.

وی افزود: در حاشیه بستر دریاچه ارومیه نیز باید گیاهانی که نسبت به آب های غیرمتعارف، آب های لب شور و شور کارایی دارند کشت شوند که منابع طبیعی، کشت این گیاهان را در برنامه خود دارد.

حجتی همچنین با قدردانی از خدمات شرکت رویان پژوهش آذربایجان ادامه داد: این شرکت توانسته علاوه بر جذب ۲۵ نفر، با تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال خدمت بزرگی در این بخش داشته باشد.

وی گفت: نهال هایی که در این شرکت تولید شده عاری از هرگونه ویروس هستند و جزو پایه های شناخته شده در سطح بین المللی می باشند و از نظر تولید محصولات نیز در سطح خوبی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز