خبرگزاری کار ایران

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی:

توسعه خوشه و شبکه صنعتی هوا و فضا در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۷۴

نعمت زاده ضمن اعلام حمایت وزارت متبوعش از صنعت هوا و فضا، بر طراحی و تدوین چارچوبی در این صنعت تاکید کرده تا بتوان شاهد رشد این صنعت در آینده نزدیک بود.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، بر توسعه خوشه و شبکه صنعتی هوا و فضا در کشور تاکید کرد و گفت: توسعه این خوشه زمینه را برای افزایش همکاری و اقدامات جمعی اعضای اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران فراهم می کند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رضوی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی و فضایی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است پهناور که در آن تقاضا برای برخی هواپیماها به ویژه برد متوسط ومنطقه ای وجود دارد و توانایی های قابل توجهی در این حوزه شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت های متعددی در کشور ایجاد شده که می توان با تکیه بر آنها، برخی از هواپیماها را تولید و در بازار داخل و منطقه به فروش رساند.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: برای پیشرفت این صنعت در کشور نیازمند بهره گیری و استفاده از امکانات و تجارب بین المللی صنایع هوایی و فضایی هستیم.

وی با تاکید بر بهره برداری از ارتباطات بین الملی و انجام سرمایه گذاری های مشترک، یادآور شد: متخصصان ایرانی زیادی در صنایع هوافضای کشورهای پیشرفته از جمله در شرکت هواپیمایی بوئینگ در سیاتل فعالیت و همکاری داشته اند که شرکت های صنایع هوایی و فضایی ایران می توانند از تجارب علمی، مهندسی و مدیریتی این متخصصان بهره گیری کنند.

رضوی بر تجمع قطعه سازان و تولیدکنندگان صنعت هوا و فضا کشور در یک مجموعه تاکید کرد و گفت: جمع شدن دست اندرکاران این صنعت در کنار هم و در قالب یک شهرک تخصصی می تواند کمک بسزایی در دستیابی به اهداف و پیشرفت این صنعت داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی از تحولات ایجاد شده در صنعت هوا و فضای کشور در گذشته، ناشی از همت و تلاش وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت بوده است، اظهار داشت: نعمت زاده ضمن اعلام حمایت وزارت متبوعش از صنعت هوا و فضا، بر طراحی و تدوین چارچوبی در این صنعت تاکید کرده تا بتوان شاهد رشد این صنعت در آینده نزدیک بود.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تصریح کرد: در این راستا تلاش مشترکی بین موسسه و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و برخی از نهادهای پشتیبان برای تدوین نقشه راه پیشرفت و رشد بخش خصوصی در صنعت هوایی کشور در دست اقدام است تا به اهداف مورد نظر در این صنعت برسیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شرکتEMBRABR(تولیدکننده هواپیما در برزیل) همکاری گسترده ای با شرکت های بین المللی اسپانیایی، ایتالیایی و کانادایی دارد که توانسته پس از خصوصی شدن انواعی از هواپیماها را با ظرفیت ۴۵ نفر و بیشتر تولید کند.

رضوی ادامه داد: فعالیت های روبه رشد و سودآور این شرکت پس از خصوصی سازی هدفمند، سبب شده که امروزه برزیل به عنوان یکی از نادر کشورهای جهان سومی باشد که توانایی تولید و صادرات چشمگیر هواپیماهای تجاری را دارد و ضروری است از تجربیات این شرکت در پیشرفت صنعت هوایی کشور استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز