خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق گفت؛

صادرات ایران به عراق حدود ۱۳میلیارد دلار

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۷۷

اکنون محدودیتی برای صادرات به عراق وجود ندارد و تجار و بازرگانان ایرانی می توانند در زمینه های مختلفی در این حوزه فعالیت کنند.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق حضور جدی فعالان اقتصادی در بازار عراق را خواستار شد و گفت: سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد دلار صادرات ایران به عراق بود که ظرفیت افزایش تا رقم ۲۵ میلیارد دلار را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رستم قاسمی در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به نیازمندی بازار عراق پرداخت و افزود: اکنون محدودیتی برای صادرات به عراق وجود ندارد و تجار و بازرگانان ایرانی می توانند در زمینه های مختلفی در این حوزه فعالیت کنند.

وی حضور نیروهای داعش در عراق را یادآور شد و گفت: این موضوع بازار عراق را متشنج کرده و قبل از حضور این نیروها، صادرات ایران به عراق از راه اقلیم کردستان عراق به دلیل تعرفه های پایین و مطابقت استانداردهای ایران با آنها شرایط مطلوبی داشت.

مشاور معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: حضور نیروهای داعش موجب شد تا کل حجم واردات به عراق به میزان ۴۰ درصد کاهش یابد، ضمن اینکه این مساله موجب کاهش صادرات مصالح ساختمانی ایران به عراق شد.

وی افزود: صدور مواد غذایی و دارویی به عراق در این مدت توانست، حجم کاهش یافته صادرات کشورمان را جبران کند.

رستمی گفت: عراق سالانه هفت میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی وارد می کند که ایران سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده در حالی که سهم ترکیه یک میلیارد دلار است.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق، احتمال لغو صدور روادید بین دو کشور را اطلاع رسانی کرد و گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عراقی به ایران سفر کردند که با لغو روادید پیش بینی می شود بیش از سه میلیون نفر عراقی وارد ایران شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز