خبرگزاری کار ایران

رئیس صنعت و معدن گیلان خبر داد:

وجود یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۷۷

طرح‌های نیمه تمام موجود در استان نیازمند ارائه تسهیلات بانکی برای رسیدن به بهره‌برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از وجود یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش از رشت، علی منتظری در ششمین جلسه کارگروه استانی حمایت از تولید با اعلام این خبر، اظهار کرد: در کارگروه تولید دو موضوع به جد پیگیری می‌شود، مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی که با مشکل روبه رو هستند شامل امور بانکی، امور مالیاتی و تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این کارگروه در شهرستان‌های دیگرعملکرد خوبی داشتند، افزود: آمار و اطلاعات از بانک‌های مختلف در حال جمع‌آوری و جمع‌بندی است و در ‌‌نهایت گزارش به استاندار گیلان ارائه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ماموریت دیگر در این کارگروه‌ها اجرای طرح‌های نیمه تمام است، گفت: طرح‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که نیازمند ارائه تسهیلات است تا به بهره‌برداری برسد.

منتظری با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: نیمی از این طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در حادثه برف ۹۲ تعداد زیادی از واحدهای تولیدی صومعه‌سرا خسارت دید، تاکید کرد: در مجموع ۱۲۷ واحد صنعتی در استان آسیب دیده که ۴۴ واحد صنعتی مربوط به این شهرستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی آسیب‌دیده دارای شرایط حاد هستند، خاطرنشان کرد: مقدمات کار را در دو قالب استمهال و دریافت تسهیلات فراهم کرده‌اند.

منتظری با بیان اینکه بعد از حادثه برف سال گذشته دولت مصوبات خوبی در حوزه واحدهای آسیب دیده داشت، افزود: ۱۲۷ واحد با بررسی کار‌شناسی فرمانداری‌ها و مدیریت بحران انجام شد و لیست نهایی جمع‌آوری و در مرحله نخست واحدهایی که به دنبال استمهال بدهی خود بودند به مدیریت بحران ارائه و به بانک‌های عامل که تجارت و ملت هستند ارسال شد.

وی گفت: درخصوص تسهیلات لیست نهایی که برای مدیریت بحران ارسال شده، در این هفته توسط استاندار نهایی و به بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مسئولان بانک‌ها درخصوص این واحد‌ها به جد و خارج از ضوابط بانکی و مقرراتی در داخل بانک‌ها است رسیدگی کنند، تصریح کرد: وضعیت این واحد‌ها ناگوار است و اگر به مشکلات این واحد‌ها رسیدگی نشود آسیب‌های جدی می‌بینند.

منتظری افزود: مسئولان و مدیران بانک‌های عامل همکاری را که در سایر شهرستان‌ها داشتند در صومعه‌سرا بیشتر داشته باشند تا بسیاری از مشکلات امروز برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز