خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع:

چرا قطعات خودرو به نام ایران در کشوری دیگر ساخته می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۴۵

زمانی که برای کالاهای اساسی ارز نداشتیم خودرو با ارز مرجع وارد شد که سازمان حمایت باید در این زمینه ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون صنایع گفت: چرا قطعات خودرو به نام ایران در کشوری دیگر ساخته می‌شود؟
به گزارش خبرنگار ایلنا، رضارحمانی رئیس کمیسیون صنایع در مراسم آغاز تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با موتور ۳ TU ساخت داخل، اظهار داشت: باید سعی شود خودرو‌ها با عیب و نواقص کمتری به دست مصرف‌کنندگان برسد.
وی با تاکید بر اینکه باید قوانین مزاحم و غیرضروری برداشته شود گفت: خودروسازان در ارائه کیفیت و خدمات پس از فروش باید با یکدیگر رقابت کنند.
رحمانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز به نوبه خود از صنعت خود حمایت می کند و شاه بیت این حمایت‌ها موضوع تعرفه است هر چند برخی شاید اطلاع نداشته باشند که تعرفه ۹۰ درصد نیست و ۴۰ درصد شده است و تعرفه قطعات خودرو نیز به ۲۶ درصد رسیده است و این بدان معناست که واردات می‌تواند بهتر از تولید باشد.
وی افزود: تعرفه در کل دنیا به عنوان درآمدی برای دولت محسوب می‌شود و باید نظام تعرفه‌گذاری ما هوشمند‌تر عمل کند تا خودروهایی که وارد کشور می‌شوند از کیفیت لازم برخوردار باشند.
وی با اشاره به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران گفت: هر ساله نیاز مردم برای خودرو بیشتر می‌شود و بر اساس شاخص‌ها ایران‌خودرو می‌تواند یک بازار پرمصرف برای سال‌های بعدی شود.
وی ادامه داد: به اعتقاد بنده تعرفه باید شناور شود و همچنین در مورد تولید خودرو نیز نباید اینگونه فکر کرد که کل قطعات را در داخل می‌توان تولید کرد.
وی با اشاره به واردات خودرو با ارز مرجع در سال‌های گذشته گفت: زمانی که برای کالاهای اساسی ارز نداشتیم خودرو با ارز مرجع وارد شد که سازمان حمایت باید در این زمینه ورود پیدا کند.
رحمانی با اشاره به اینکه قطعات خودروهای داخل مشخصا از یک کشور خاص وارد می‌شود و آن را به نام ایران می‌زنند گفت: این موضوع خیانت در حق جوانان ماست. بر اساس آمار‌ها حدود ۶ میلیون نفر بیکار در کشور هستند که می‌توانند در زمینه ساخت قطعات خودرو مشغول شوند. این در حالی است که واردات خودرو و قطعات آن به یک کشور مختص شده است.
وی در خاتمه به کاهش مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: هر چند تیراژ خودرو می‌تواند مهم باشد اما بحثکیفیت، تنوع و کاهش مصرف انرژی نیز اولویت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز