خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اسبق شرکت سهامی فرش ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

صنعت فرش ایران نیازمند سیاست‌های حمایتی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۹۱

طرح‌های ایرانی دارای پیشینه تارخی است اما باید بدانیم تمامی این طرح‌ها در کشور‌های هدف مشتری ندارد و امروز سلیقه مشتریان اروپایی و آمریکایی تغییر پیدا کرده، بنابراین بهتر است در خصوص طرح‌های فرش‌های تولیدی تجدیدنظری انجام شود.

مدیرعامل اسبق شرکت سهامی فرش ایران گفت: فرش ایران هم اکنون نیازمند سیاست‌های حمایتی است.

محمد علی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات به وجود آمده برای صنعت فرش ایران طی سالهای گذشته، گفت: این درست است که طی سالهای گذشته صنعت فرش مورد بی‌مهری مسئولان وقت قرار گرفته است اما فعالان این عرصه نیز در ایجاد این مشکلات تا حدودی دخیل بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۶ سال پیش قرار براین بود که فرش مورد حمایت تمامی فعالان قرار گیرد اما تنها در هشت سال اول یعنی در دوره اصلاحات این مهم به درستی به اجرا در آمد و درآن مقطع زمانی وضعیت صادرات فرش مطلوب بود.

وی سپس به خروج بافندگان فرش دستباف اشاره کرد و گفت: بسیاری از فعلان این عرصه به دلیل عدم حمایت‌های لازم از این بخش خارج شده‌اند و حرفه دیگری را دنبال می‌کنند و این مهم برای صنعت فرش تخریب کننده بود چراکه سرمایه‌های ما در این صنعت همین بافندگان بودند.

این مقام مسئول در دوره وزارت بازرگانی محمد شریعتمداری تصریح کرد: هم اکنون فرس دستباف تبذیل به یک کالا لوکس برای خانواده‌های طبقه مرفه شده است و سایر مردم کشور فرش ماشینی را جایگزین فرش دسباف کرده‌اند که این نیز خود برای این صنعت زیان بار است چراکه در گذشته فرش دستباف در تمامی خانه‌های مردم وجود داشت و مردم کمتر علاقه‌مند به استفاده از کالا ماشینی بودند.

وی بیان داشت: با این همه هم اکنون صنعت فرش نیازمند سیاست‌های حمایتی است و دولت کنونی نیز می‌تواند در این زمینه مقدمات کار را فراهم نماید تا بار دیگر فرش دسباف ایرانی به خانه‌های مردم بازگردد.

کریمی همچنین در خصوص تغییر سلیقه مشتریان در بازار‌های هدف نیز گفت: طرح‌های ایرانی دارای پیشینه تارخی است اما باید بدانیم تمامی این طرح‌ها در کشور‌های هدف مشتری ندارد و امروز سلیقه مشتریان اروپایی و آمریکایی تغییر پیدا کرده است بنابراین بهتر است در خصوص طرح‌های فرش‌های تولیدی تجدیدنظری انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز