خبرگزاری کار ایران

درهمایش علل و عوامل ورشکستگی فعالان اقتصادی:

بنگاه‌های ورشکسته را باید احیا کرد / ورشکستگی برای فعالان اقتصادی باز تعریف شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۶۱

برخی معتقدند که اگر بدهی یک بنگاه از دارایی آن بیشتر شد، آن بنگاه ورشکسته است و برای روشن شدن اذهان باید بازتعریفی از ورشکستگی صورت گیرد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در همایش علل و عوامل ورشکستگی فعالان اقتصادی شامل عارضه یابی و راهکارهای عبور از ورشکستگی گفت: برای کاهش میزان ورشکستگی باید علل آن شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «خسرو کسائیان»، با اشاره به تجربه کشورهای توسعه یافته در بحران ورشکستگی بنگاههای اقتصادی گفت: این کشور‌ها با حمایت از بنگاه‌ها و بانک‌های ورشکسته تلاش کردند که این بنگاه‌ها را از ورطه ورشکستگی دور سازند.

وی با اشاره به مشخص نبودن معنای دقیق ورشکستگی در قوانین کشور گفت: برخی معتقدند که اگر بدهی یک بنگاه از دارایی آن بیشتر شد آن بنگاه ورشکسته است و برای روشن شدن اذهان باید بازتعریفی از ورشکستگی صورت گیرد.

«مصطفی رناسی»، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان، نیز در این همایش گفت: بهبود فضای کسب و کار، مهم‌ترین عامل جلوگیری از ورشکستگی است زیرا بنگاه‌های اقتصادی در شرایط مساعد و مناسب به فعالیت می‌پردازند.

وی مبتنی بودن درآمدهای کشور به نفت را عارضه اقتصادی برشمرد و گفت: کشوری که نفت می‌فروشد و هزینه می‌کند نمی‌تواند رویکرد کارآفرینی را تقویت کند.

وی خواستار اجرای قوانین در کشور شد و گفت: قوانین متعددی در کشور وجود دارد که از سوی دولت‌ها اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به اجرایی نشدن بخش‌هایی از قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این قانون برای صنعت ۳۰ درصد درآمدهای ناشی از اجرای این قانون در نظر گرفته شد ولی دولت به راحتی این بخش قانون را اجرا نکرد و در اثر آن بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی تعطیل شدند.

رناسی ورشکستگی را پایان عمر یک فعال اقتصادی ندانست و گفت: ورشکستگی پایان یک کسب و کار است و فعال اقتصادی باید بتواند در رشته دیگر به فعالیت بپردازد.

«کامران پورجوهری»، رییس مرکز داوری اتاق اصفهان، در این جلسه با اشاره به افزایش تعداد پرونده‌های ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی در استان اصفهان گفت: در شرایطی که بیش از ۳۰ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل شده‌اند روند ورشکستگی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی افزایش یافته است.

وی افزود: همه بخش‌های باید تلاش کند که شرکت‌های دچار بحران به مرحله ورشکستگی وارد نشود و با کمک سازمان‌ها و دادگستری زمینه احیای این بنگاه‌ها فراهم شود.

وی گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان تا کنون ۴۲ مورد علت ورشکستگی را جمع آوری کرده و راهکارهای برون رفت را به مسوولین ارایه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز