خبرگزاری کار ایران

محمدقلی یوسفی با اشاره به کمپین آری به تولید ملی؛

زیرساخت های اقتصادی به سمت رونق تولید ملی فعال شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۱۹

برای رونق تولید ملی باید شرایط به گونه ای شود که مردم احساس کنند کالاهای داخلی کیفیت و قیمت بهتر و مناسب تری دارد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی ضمن انتقاد از شرایط فعلی جامعه گفت: تولید ملی با شعار و تبلیغ رونق پیدا نمی کند و باید زیرساخت های جامعه را برای ایجاد انگیزه کار ملی سامان داد.

محمدقلی یوسفی، استاد اقتصاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: برای رونق تولید ملی باید شرایط به گونه ای شود که مردم احساس کنند کالاهای داخلی کیفیت و قیمت بهتر و مناسب تری دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در جامعه باید سیاست های کلان در سمت اهداف ملی حرکت کنند، تصریح کرد: در صورتی که چنین نباشد، آنچه مسئولین می گویند با آنچه که مردم احساس می کنند متفاوت است و هرگز نمی توان انتظار داشت که مردم حرفهای دولتمردان را بپذیرند بلکه راجع به عملکردشان ممکن است تردید کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی باید در عمل اتفاق بیفتد، هنگامی که از تولید ملی صحبت می کنیم به معنی ایجاد مانع بر سر راه پیشرفت جامعه نیست. متاسفانه این وضعیت سبب می شود عده ای از این شعار سواستفاده کرده و هرگونه تحول و پیشرفت اجتماعی را ثبت کنند که این مسلما پذیرفتنی نیست.

یوسفی با بیان اینکه تبلیغات صرف برای حمایت مردم از تولید ملی ممکن است به یک موضع گیری عقیم سیاسی منجر شود، گفت: سیاست های کلان جامعه در جهتی نیست که بتواند انگیزه کار و تولید را در کشور رقم بزند. در حال حاضر شرایط جامعه به گونه ای نیست که افرادی که انگیزه کار ملی، تولید و یا خدمات دارند بتوانند آن را عملی کنند. بنده به عنوان یک استاد دانشگاه وقتی کتابی که برای اقتصاد و آینده کشور مفید است می نویسم ولی جایی برای چاپش وجود ندارد، مطمئنا انگیزه ام را از دست می دهم.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: تجربه گذشته نشان داده ما هرچه از خود مایه بگذاریم دیگران و دلالان نفع می برند بنابراین وقتی در کشور عده ای هستند که از شرایط سواستفاده کنند امکان تحقق این وضعیت وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز