خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور قزاقستان:

افزایش مبادلات تجاری ایران و قزاقستان به ۲ میلیارد دلار تا سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۲۸

ایران یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری قزاقستان در خاورمیانه است. با این حال، مبادلات دوجانبه در سال‌های اخیر به علت وضعیت اقتصاد جهانی و وضعیت اروپا کاهش یافته است اما بر اساس آمار نیمه نخست ۲۰۱۴، مبادلات تجاری در حال رشد است و انتظار داریم که به یک میلیارد دلار برسد.

رئیس‌جمهور قزاقستان در نشست تجار ایرانی و قزاق گفت: انتظار می‌رود که مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در سال جاری به یک میلیارد و سال آینده به ۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از هرالد تریبیون، نور سلطان نظربایوف رئیس‌جمهور قزاقستان در نشست تجار ایرانی و قزاق گفت: انتظار می‌رود که مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در سال جاری به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی در آستانه گفت: ایران یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری قزاقستان در خاورمیانه است. با این حال، مبادلات دوجانبه در سال‌های اخیر به علت وضعیت اقتصاد جهانی و وضعیت اروپا کاهش یافته است اما بر اساس آمار نیمه نخست ۲۰۱۴، مبادلات تجاری در حال رشد است و انتظار داریم که به یک میلیارد دلار برسد.

این مقام قزاقستانی افزود: قزاقستان و ایران مذاکرات متمرکز و محرمانه‌ای در مورد مشکلات همه بخش‌ها نظیر اقتصاد، سیاست و امنیت منطقه‌ای انجام داده‌اند.

نظربایوف افزود: ما انتظار داریم که بخش جدید خط آهن گرگان - برکت که آسیای مرکزی به خلیج فارس را متصل می‌کند، در سال آینده مبادلات تجاری میان دو کشور را به ۲ میلیارد دلار افزایش دهد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز