خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه چای در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

رساندن آب به باغات چای، بهره‌وری را تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۸۰

در حال حاضر کشاورزان و باغداران به اندازه کافی با مشکلات آبیاری باغات و مزارع روبرو هستند؛ کاهش سهم آب بخش کشاورزی موجب دست کشیدن باغداران و کشاورزان از فعالیت خواهد شد.

رئیس اتحادیه چای در رابطه با وضعیت آبیاری باغات چای گفت: در حال حاضر درصد کمی از باغات چای که به ۳ درصد نیز نمی‌رسد با روش آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود.

ایرج هوسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص احتمال نصف شدن سهم آب بخش کشاورزی از ابتدای ماه مهر، اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان و باغداران به اندازه کافی با مشکلات آبیاری باغات و مزارع روبرو هستند؛ کاهش سهم آب بخش کشاورزی موجب دست کشیدن باغداران و کشاورزان از فعالیت خواهد شد و این اقدام برای کشاورزی مشکل آفرین است.

وی با اشاره به اینکه باغات چای سهم ناچیزی از آب دارند، افزود: بیش از ۹۰ درصد باغات چای با باران زنده است؛ اگر بارش باران نباشد محصولی از باغات برداشت نمی‌شود چون آب دیگری برای آبیاری باغات وجود ندارد.

هوسمی با تاکید بر اینکه اجرای آبیاری تحت فشار میزان بهره وری باغات چای را تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داد، گفت: در سال جاری به دلیل نبود باران صدمات جبران ناپذیری به باغات چای و پس از آن به باغداران وارد شده است که متاسفانه زندگی را برای باغداران سخت و طاقت فرسا کرده است در صورتیکه اگر آب مورد نیاز باغداران تامین می‌شد وضعیت به اینگونه نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز