خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در پاسخ به ایلنا:

مشکلی با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در ۲۲ اسفند نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۰۳

با توجه به اینکه سخنگوی انتخابات شورایاری‌ها ۲۲ اسفند را برای برگزاری انتخابات اعلام کرده ما نیز با این زمان مشکلی نداریم و اگر آنها آمادگی داشته باشند، ما نیز مقدمات آن را فراهم می‌کنیم.

وزیر کشور گفت: با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در ۲۲ اسفند ماه مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست بین المللی وزرا و روسای مجامع ملی مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، گفت: با توجه به اینکه سخنگوی انتخابات شورایاری‌ها ۲۲ اسفند را برای برگزاری انتخابات اعلام کرده ما نیز با این زمان مشکلی نداریم و اگر آنها آمادگی داشته باشند، ما نیز مقدمات آن را فراهم می‌کنیم.

وی افزود: مساله انتخابات مساله مهمی است و این لطف انقلاب است که ملت می‌تواند در سطوح مختلف در حوزه‌های تصمیم‌گیری و حضور در صحنه انتخابات وظایفشان را انجام دهند.

رحمانی فضلی ادامه داد: شورایاری‌ها به هر حال کمک به مدیریت شهری است البته این اتفاق فعلا در تهران جاری است و می‌توان از تجربیات آن در سایر کلان شهر‌ها استفاده کرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: در ابتدا وزارت کشور از نظر قانونی مجوز برگزاری انتخابات را نداشت، اما با نظر شخص رییس جمهور مبنی بر همکاری و کمک به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، در دولت مصوب شد که وزارت کشور مجاز به همکاری در اجرا و نظارت باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین متولی اجرا و نظارت شورای شهر و شهرداری است و وزارت کشور با آنها همکاری می‌کند. در این زمینه ستادی تشکیل شده و نماینده وزارت کشور در آن حضور دارد و آنها تصمیم می‌گیرند که چه وقت انتخابات برگزار شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رویکر اجتماعی تا چه حد توانسته به مبارزه با مواد مخدر کمک کند گفت: اولین نتیجه این است که سطح آگاهی‌ها و اطلاعات مردم از موضوع مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن و روش‌های مقابله با آن افزایش یافته است.

وزیر کشور عنوان کرد: امسال در اکثر فیلم‌های جشنواره به نوعی به موضوع مبارزه با مواد مخدر پرداخته شد به طوری که سه فیلم مستقل روی این موضوع کار کردند. بنده فیلم «نزدیک‌تر» را دیدم که از نظر داستان نرم و لطیف بود و به موضوع خوب پرداخته شده بود. «عصر یخبندان» و «لامپ صد» نیز از دیگر فیلم‌های مرتبط با موضوع مبارزه با مواد مخدر بودند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر یک و نیم درصد مردم ایران مبتلا به مواد مخدر هستند، تصریح کرد: در مقابل ۵/۹۸ درصد مردم پاک و سالم هستند بنابراین مدیریت آن یک و نیم درصد به وسیله ۵/۹۸ درصد مردم کار سختی نیست؛ تنها باید مردم به وظابفشان آشنا باشند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما امسال به نهاد‌ها و دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بسیج و… اعلام کرده‌ایم که هر کدام در حوزه ماموریتی خودشان کنترل داشته باشند.

وی اظهار داشت: در بحثمواد مخدر صنعتی نیز تصمیمات خوبی گرفته شده که به طور مثال از واردات پیش‌ساز‌ها مانند اسید‌ها جلوگیری شود. همچنین با همکاری وزارت بهداشت واردات فسفر قرمز که در ساخت هرویین مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاملا تحت کنترل درآمده است و امسال نیز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مواد مخدر صنعتی منهدم شده‌اند و قیمت این مواد در بازار افزایش یافته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: به زودی جلسه‌ای با رییس جمهور تشکیل خواهد شد و در آن جلسه پیشنهادهایی را در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر ارائه خواهیم داد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در جلسه خصوصی که با معاون دبیر کل سازمان ملل داشته‌ام، بحثپیوند مواد مخدر و پول‌های کثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر با تروریسم را مطرح کردم و گفتم اگر به نقشه توزیع و پراکندگی تروریسم و نقشه توزیع مواد مخدر نگاه کنیم به ارتباط نزدیک آنها پی خواهیم برد؛ به طوری که یکی از منابع سرمایه و پول برای تروریسم‌ها به حساب می‌آید. همچنین عنوان کردم که دنیا تا چه زمانی می‌خواهد، متوجه پیوند قاچاق با تروریسم شود و در ادامه ایشان تایید کردند و گفتند که این موضوع به طور خاص و ویژه پیگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی فهرست تجهیزات مبارزه با مواد مخدر که به مقر سازمان ملل در نیویورک فرستاده شده مورد تایید قرار می‌گیرد؛ گفت: این فهرست را یکی دوبار فرستادیم، منتها با بررسی فهرست اعلام شد با شاخص‌ها هماهنگی ندارد، البته ما می‌دانیم که این موارد تماما یک بهانه‌جویی است. پیشنهاد کردم تا فهرست تجهیزات همراه با کار‌شناسان ما تهیه و بررسی شود که با آن موافقت شده است.

وزیر کشور اضافه کرد: در حوزه تجهیزات فنی برای مبارزه با مواد مخدر به بهانه تحریم‌ها به ما کمک نمی‌کنند، اما برای ما این موضوع مهم است که ما حرفمان را در نهادهای بین المللی می‌زنیم. معاون دبیر کل سازمان ملل در ایران نسبت به عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر نظر خوبی دارد و در گزارش‌هایی که ارسال می‌کند، فعالیت ایران را برجسته نشان داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز