خبرگزاری کار ایران

در واکنش به ساخت و ساز غیرقانونی در پاساژ علاءالدین؛

قناعتی: شهردار منطقه باید برکنار شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۳۴

اینکه چگونه تخلفی به این بزرگی در روز روشن صورت می‌گیرد و با آن برخورد نمی‌شود، از سوالاتی است که در پی پاسخ به آن هستیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت‌ یک طبقه غیرقانونی در پاساژ علاءالدین که پنج‌شنبه شب تخریب شد، گفت: شهردار تهران با وجود این تخلفات باید بلافاصله شهردار منطقه را برکنار کند.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه ساخت غیرقانونی طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به سال‌ها قبل باز می‌گردد، گفت: اما اینکه چگونه تخلفی به این بزرگی در روز روشن صورت می‌گیرد و با آن برخورد نمی‌شود، چه افرادی اجازه این تخلف را صادر کرده‌اند و مالک با چه کسانی توافق کرده است تا این تخلف را انجام دهد، سوالاتی است که در پی پاسخ به آن هستیم.

وی افزود: شورای شهر پیگیر این موضوع است که اگر در هر منطقه‌ای خلاف ضوابط شهرسازی اقدامی صورت بگیرد و شاهد تخلفی باشیم، از شهردار تهران درخواست کنیم که شهردار منطقه یا ناحیه را برکنار کند.

قناعتی با تاکید بر اینکه باید راهکارهای قانونی لازم در این باره لحاظ شود، افزود: بهتر است یا اعضای شورای شهر در این باره اقدام کنند و یا اگر لازم است این موضوع در قالب طرح به مجلس ارائه شود.

این عضو شورای شهر گفت: به نظر می‌آید؛ تخلف صورت گرفته در دو حالت رخ داده است یا شهردار از آن اطلاع نداشته که نشان از بی‌کفایتی شهردار در وظایف خود است، یا از آن اطلاع داشته و خلاف قانون عمل کرده که بد‌تر از مورد اول است، در هر دوحالت مسئول منطقه شایستگی حضور به عنوان شهردار در پایتخت جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

قناعتی خاطرنشان کرد: شهردار تهران باید بلافاصله با بروز این تخلفات شهردار منطقه را برکنار کند و هیچ مسئولیتی هم به این افراد ندهد.

وی درباره تخلفات صورت گرفته در پاساژ علاءالدین گفت: اقدامات بتدریج انجام شده و حتی قرار بوده طبقه هشتم این پاساژ نیز ساخته شود، که بعد از اطلاع اعضای شورای شهر پیگیری‌های لازم صورت گرفت تا از ادامه تخلفات جلوگیری شود.

به گفته وی اعضای شورای شهر باید نظارت خود را بیشتر کنند، تا با اطلاعات بیشتر از بروز تخلفات جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز