خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در گفت‌وگو با ابلنا:

وضعیت لرزه‌خیزی تهران هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته‌است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۷۱

ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که هیچ تغییری در گسل‌‌های تهران رخ نداده است که بخواهیم در مورد آن‌ها هشداری بدهیم.

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مورد احتمال وقوع زلزله در تهران گفت: وضعیت لرزه‌خیزی تهران نسبت به روز‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌های گذشته هیچ تغییری نکرده است.

محمد کاظم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد شایعه وقوع زلزله در تهران گفت: در چنین مواردی معمولا از ما انتظار می‌رود که بگوییم چنین زلزله‌ای نمی‌آید، اما همانطور که پیش‌بینی وقوع زلزله در زمانی معین غیرعلمی است؛ گفتن اینکه در زمانی معین زلزله نمی‌آید، هم غیرعلمی است.

وی ادامه داد: اما از نظر پژوهشگاه شرایط و وضعیت تهران با توجه به نتایج به دست آمده از شبکهٔ رفتار‌شناسی زلزله نسبت به هفته پیش، ماه پیش و حتی چند سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

رئیس پژوهشگاه زلزله‌شناسی افزود: همانطور که پژوهشگاه ارزیابی خود را در این زمینه دارد؛ ممکن است دیگر دستگاه‌ها نیز به جمع بندی دیگری رسیده باشند، اما موضع پژوهشگاه این است که وضعیت لرزه خیزی تهران نسبت به روز‌ها، هفته‌ها و ماه‌های پیش هیچ تغییری نداشته‌است.

جعفری اظهار کرد: البته تهران سابقه لرزه‌خیزی دارد و در آینده هم با این مساله روبرو خواهد‌بود، اما در مورد اینکه این اتفاق در دو روز آینده می‌افتد یا چند سال دیگر، قطعا نمی‌توان نظری داد.

وی در پاسخ به این شبهه که گفته می‌شود فعالیت برخی گسل‌های تهران تغییر کرده است، گفت: شبکه ما به طور مداوم در حال مانیتور کردن فعالیت‌های گسل‌های تهران است و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که هیچ تغییری در این گسل‌ها رخ نداده است که بخواهیم در مورد آن‌ها هشداری بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز