خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تردد اتومبیل‌‌ در مرکز شهر تنها از زیرگذر انجام خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۳۷

این طرح در مناطق ۱۱،۱۲، ۱۳،۱۴و ۱۷ با جدیت دنبال می‌شود / در کمیسیون شهرسازی و معماری، کمیته‌هایی برای بررسی و تحقق تدریجی این طرح تشکیل شده است.

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران از تبدیل مناطق مرکزی شهر تهران به مراکزی برای جذب گردشگر خبرداد و گفت: قرار است که رفت و آمد اتومبیل‌ها در مرکز شهر از زیرگذر‌ صورت بگیرد و فضای سطح شهر تبدیل به پیاده رو شود.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تغییر بافت میادین و خیابان‌های مرکز شهر تهران، گفت: نگاه مدیریت شهری بر این است که رفت و آمد اتومبیل‌ها در مرکز شهر از زیرگذر‌ها صورت بگیرد و فضای سطح شهر تبدیل به پیاده رو شود و المان‌هایی متناسب با بافت تاریخی و فرهنگی این بخش‌ها در این مناطق ساخته شود.

وی با بیان اینکه تردد در این مناطق با تراموا و تله‌کابین برقی نیز می‌تواند صورت بگیرد، ادامه داد: باید این مناطق به فضایی برای جذب گردشگران تبدیل شود و بسیاری از مشاغل و واحدهای تجاری این مناطق باید تغییر کاربری داده و صاحبان مشاغل کنونی به مکان دیگری انتقال پیدا کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این طرح در مناطق ۱۱،۱۲، ۱۳،۱۴و ۱۷ با جدیت دنبال می‌شود، گفت: در کمیسیون شهرسازی و معماری، کمیته‌هایی برای بررسی و تحقق تدریجی این طرح تشکیل شده است. و انتظار می‌رود که با قرار گرفتن این مساله در برنامه دوم و سوم شاهد تغییر بافت بخش مرکزی شهر تهران باشیم.

انصاری تاکید کرد: این فضا‌ها باید متناسب با تاریخ و فرهنگ شهر تهران تغییر پیدا کنند و به جای المان‌های خشن از المان‌های زیست محیطی و آبنما در آن‌ها استفاده شود. برای نمونه در گذشته طرح زیباسازی میدان امام حسین(ع) را در شهر داشتیم که هیچ سنخیتی با هویت تاریخی فرهنگی ما ندارد، بنابراین در دیگر میادین باید از طرح‌های مناسب‌تری استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز