خبرگزاری کار ایران

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی تهران خبر داد:

برگزاری نشست تخصصی «تجارب مشترک ایران - ژاپن در معماری و مدیریت شهری»

کد خبر : ۲۰۸۹۰۸

در سدهٔ معاصر با توجه به سیطرهٔ فضای فکری غربی به ویژه در حوزه معماری مدرن و بین الملل براندام معماری شرقی چنگ زده و باعثبه وجود آمدن الگوی التقاطی شده است.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از برگزاری نشست تخصصی «تجارب مشترک ایران - ژاپن در معماری و مدیریت شهری» در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی فرهادی معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: در سدهٔ معاصر با توجه به سیطرهٔ فضای فکری غربی به ویژه در حوزه معماری مدرن و بین الملل براندام معماری شرقی چنگ زده و باعثبه وجود آمدن الگوی التقاطی شده است.

وی عنوان کرد: در این حوزه ضرورت بازگشت به اصول و زمینه‌های محیطی و کالبدی انسان شرقی نظیر عقاید پیش شهرسازان فرهنگ‌گرا به شدت احساس می‌شود.

معاون علم و فناوری مرکز در این خصوص خاطر نشان کرد: ژاپن بعنوان یکی از پایه‌های تمدن مشرق زمین در این رجعت، گامهای موفق آمیزی با نگاه به وحدت در منظر برداشته است که لازم است ما نیز بعنوان خسارت دیدگان هجوم تفکر غربی بر معماری غنی و بومی خویش، سعی در بازسازی بنیان‌های معماری زمینه‌گرا که پاسخگوی نیازهای واقعی هر جامعه‌ای است، داشته باشیم.

فرهادی اظهار کرد: در همین راستا مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با دعوت از تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیات‌های علمی دانشگاه و صاحبنظران حوزه معماری و شهرسازی نشست تخصصی «تجارب مشترک ایران - ژاپن در معماری ومدیریت شهری» را با هدف تبادل و اشتراک گذاری تجربیات در تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۳ در سالن ایوان شمس برگزار می‌کند.

وی افزود: در این نشست تخصصی آقای تویو ایتو معمار برجسته ژاپنی سخنرانی می‌کند و تجارب مشترک دو کشور فرهنگ گرای ایران و ژاپن و همچنین چالش‌های پیش روی دستیابی به مقولهٔ زمینه‌گرایی فرهنگی در معماری را بررسی می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ در این نشست تخصصی نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و هم چنین سفیر کشور ژاپن در ایران نیز سخنرانی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز