خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اعلام کرد:

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در نخستین روز سال تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۶۲

در مورد ایمن سازی اطراف مدارس نیز سعی شده، آرام سازی جریان ترافیکی در حریم مدارس در دستور کار قرار بگیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در نخستین روز سال تحصیلی در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جعفر تشکری هاشمی امروز در نشست خبری با بیان اینکه امسال با حدود ۹۳۰ هزار دانشجو و یک میلیون و صدهزار نفر دانش آموز مواجهیم، گفت: این جمعیت حدود دو میلیون نفری در سال تحصیلی به مجموعه‌ای از حمل و نقل عمومی و شهری نیاز دارند که ستادی در این معاونت برای رسیدگی به امور حمل و نقل این افراد تشکیل شده است.

وی افزود: مهمترین مسئله ما حمل و نقل عمومی مطلوب، ایجاد سرویس‌های رفت و آمد مناسب برای مدارس و ایمن سازی تردد شهروندان و همچنین حریم مدارس بوده است.

تشکری هاشمی ادامه داد: امسال ۳۰۰ هزار ظرفیت سفر جدید با ورود حدود ۴۰ واگن جدید به خطوط مترو ایجاد شده و ۱۷۲ اتوبوس بازسازی شده نیز وارد ناوگان حمل ونقل عمومی شده‌اند.

رئیس سازمان حمل ونقل و ترافیک شهر تهران بابیان اینکه اتوبوس‌های بازسازی شده همه از رده خارج بود‌ه‌اند، اظهار کرد: متاسفانه از آنجایی که چند سال است از طرف دولت اتوبوسی دریافت نکرده‌ایم، اقدام به بازسازی و تعمیر اتوبوس‌های از رده خارج کرده‌ایم.

وی در مورد سرویس‌های مدارس گفت: در یک آموزش نیم روزه، اخلاق و رانندگی حرفه‌ای به رانندگان از سوی اساتید دانشگاه و پلیس راهنمایی و رانندگی داده شده و تلاش کردیم که دانش آموزان بتوانند از رانندگان سرویس شایسته با خودروهای مناسب استفاده کنند. برای دانش آموزان دختر نیز سرویس‌های بانوان تدارک دیده شده است.

تشکری هاشمی افزود: در مورد ایمن سازی اطراف مدارس نیز سعی شده، آرام سازی جریان ترافیکی در حریم مدارس در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای ایمن‌سازی سه هزار و ۹۰۰ مدرسه برنامه ریزی صورت گرفته است، گفت: هر یک از اولیا در صورت بروز و یا مشاهده مشکلات می‌توانند از طریق سامانه ۱۸۸۸ مشکلات خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه طرح اتوبوس مدرسه را در دستور کار قرار دادیم، افزود: طرحی نیز در نظر گرفته شده تا دانش آموزانی که به صورت پیاده مسیر مدرسه تا منزل را طی می‌کنند، به وسیله والدین آموزش دیده همراهی شوند. همچنین تیم‌هایی نیز مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک را در طی سال تحصیلی به دانش آموزان آموزش خواهند داد و پارک‌های ترافکیی نیز آماده ارائه هر گونه خدمات هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با وضعیت ترافیکی پایتخت در اول مهرماه اظهار کرد: شکل گیری ترافیک سنگین امروز در غرب شیخ فضل الله و نزدیکی پل ستارخان آغاز شد و به تدریج به بزرگراه‌های دیگری همچون حکیم، خرازی، همت، زین الدین و رسالت انتقال پیدا کرد.

وی ادامه داد: درحدود ۷ صبح شاهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های صیاد، امام علی(ع) و یادگار بودیم که نشان از حجم ترافیکی در ساعات ابتدایی صبح داشت.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه از هشت صبح با توجه به سفرهای متمرکز مردم همواره شاهد حجم بالای ترافیک هستیم، افزود: امیدواریم ساعات شروع کار صبح‌گاهی نیروهای مسلح، صنایع، دانشجویان و کارمندان و کسبه با فاصله معناداری تعریف شود.

وی در مورد حوادثرخ داده در اول مهر ماه گفت: تنها چند مورد تصادف داشته‌ایم که نگران کننده نبوده است، اولین تصادف امروز ساعت ۶:۴۲ د قیقه در مسیر کرج به تهران با برخورد سه دستگاه خودرو رخ داده است، در معابر شهری بزرگراه همت، ‌ نیروی زمینی و شهید محلاتی نیز شاهد تصادفات خسارتی بودیم، همچنین چندین موارد آبگیری در معابر رخ داده که به موقع اقدام و مشکل رفع شده است.

وی افزود: تجمع مسافران امروز ساعت ۷ تا ۷:۱۰ دقیقه رخ داده و شاهد افزایش سی درصدی ترافیک در معابر شهری بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز