خبرگزاری کار ایران

ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی محله

کد خبر : ۲۰۲۴۷۱

این طرح قرار است طی یک برنامه‌‌ ۵ ساله و با کمک مدیریت و مشارکت محله اجرا شود و به شهروندان کمک می‌کند تا در کوتاهترین زمان ممکن، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نشست «توسعه و بهبود کارکردهای میادین میوه و تره‌بار در شهر تهران» توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با حضور مدیران و کارشناسان سازمان میادین میوه و تره‌بار و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی فرهادی معاون علم و فناوری این مرکز در این خصوص گفت: بازارهای میوه و تره‌بار با کاستی‌ها و چالش‌هایی روبرو بوده که در صورت بی‌توجهی مشکلاتی را برای میادین میوه و تره بار ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل توجه به این کاستی‌ها و توسعه میادین میوه و تره‌بار باید در طرح‌های پژوهشی و نشست‌های تخصصی مورد ارزیابی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

همچنین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در این نشست تخصصی با اشاره به تامین محصولات میوه و تره‌بار شهر تهران، ‌اظهار کرد: هم اکنون ۳۵ درصد از محصولات میوه و تره بار و ۹ درصد از محصولات پروتئینی در شهر تهران توسط این سازمان تامین می‌شود.

صفوی یزدی در ادامه سخنان خود به پنج محور عملکردی سازمان شامل توسعه کمی، توسعه کیفی، ارتقا سلامت و محیط زیست، شهرداری الکترونیک و فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

فتاح رمضانعلی، معاون پژوهش، آموزش و برنامه‌ریزی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر نیز یکی دیگر از سخنرانان این نشست تخصصی بود که از ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی محله با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و افزود: این طرح قرار است طی یک برنامه‌‌ ۵ ساله و با کمک مدیریت و مشارکت محله اجرا شود، و به شهروندان کمک می‌کند، تا در کوتاهترین زمان ممکن، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز در این نشست تخصصی به موضوع بررسی ابعاد و چالش‌های کارکردی میادین میوه و تره‌بار پرداخت و با تاکید بر نقش موثر اتحادیه‌ها و بخش خصوصی در اداره‌ میادین و مکان‌یابی درست و مناسب آن بیان کرد: اگر اداره این میادین و پیوند آن با بخش خصوصی برقرار شود، بهبود قابل ملاحظه‌ای در روند توسعه میادین ایجاد خواهد شد.

میرکی، ‌ مجری پروژه " مطالعه و بررسی راه های کنترل استاندارد کیفیت محصولات کشاورزی عرضه شده توسط سازمان میادین میوه و تره بار " در این مرکز موضوع راهکارهای کنترل کیفیت محصولات کشاورزی را مورد بحثو بررسی قرار داد و تصریح کرد: یکی از مهمترین ارکان رسیدن به شهروند سالم که در واقع هدف اصلی شهرداری‌هاست، تامین غذای سالم است.

وی ادامه داد: سهم شهرداری‌ها در تامین غذای مناسب کمتر از ۲۰ درصد است، اما می‌توان تمهیداتی اندیشید و بر اساس آن افراد و ارگان‌هایی را که در کار توزیع کلان محصولات کشاورزی هستند به رعایت استانداردها و معیارهای مشخص و معین ملزم کرد.

لازم به ذکر است که در این نشست تخصصی زیاری، استاد دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران به موضوع راهکارهای ساماندهی و توسعه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار پرداخت و نیکنایی، پژوهشگر در حوزه‌های برنامه‌ریزی اجتماعی، اقتصادی، ‌ بررسی امکان واگذاری مدیریت میادین میوه و تره‌بار به مدیریت محلات را مورد بحثو بررسی قرار داد.

گفتنی است، در انتهای این نشست سخنرانان با تشکیل پنل تخصصی به بحثپیرامون موضوع پرداختند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز