خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان آتش نشانی به ایلنا خبر داد:

آتش سوزی انبار چوب در امام زاده حسن

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۱۲

خوشبختانه به هیچ کدام از شهروندان و پرسنل آسیبی نرسیده است / ماموران آتش نشانی موفق شدند در‌‌ همان ساعات اولیه آتش را تحت کنترل خود در بیاورند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از آتش سوزی در یک انبار چوب در محدوده امام‌زاده حسن خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا بااشاره به اینکه آتش سوزی در انبار بزرگ چوب در محدوده امام‌زاده حسن در حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ د قیقه شب گذشته رخ داد، گفت: در پی اعلام آتش سوزی در خیابان امین الملک، چهار ایستگاه آتش نشانی، سه تانکر آب، دو خودوری تفنسی و همچنین نیروهای پشتیبانی از شهرداری در محل حاضر شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در توضیح جزئیات این حادثه ادامه داد: آتش سوزی در انباری به وسعت ۵ هزار متر مربع که بخشی از آن مسقف و بخشی دیگر شامل محوطه باز مملو از مقدار زیادی چوب، تخته و الوار و همچنین مقدار زیادی کارتون، مقوا و جبعه که به طور کاملا نامنظم و در حجمی انبوده بر روی هم چیده شده بود، به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰متر این انبار در هر دو بخش یعنی هم در بخش داخل سوله وهم در بخش محوطه باز کاملا شعله ور شده بود، خاطر نشان کرد: شدت آتش سوزی در داخل سوله به حدی زیاد بوده که سقف سوله را کاملا تخریب کرده بود و همین امر عملیات آتش نشانی را با مشکل مواجه کرده بود.

ملکی افزود: شعله و حرارت بخشی از آتش سوزی که در حیاط و در مجاورت خانه‌های مسکونی رخ داده بود به حدی زیاد بود که احتمال سرایت به بخشهای مسکونی وجود داشت اما ماموران آتش نشانی از چند جهت مشغول عملیات شدند و خوشبختانه موفق شدند در‌‌ همان ساعات اولیه آتش را تحت کنترل خود در بیاورند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران بایادآوری این نکته که عملیاتهای مربوط به آتش سوزی‌های انبار چوب بسیار زمانبر است گفت: تخریب سقف و دیوارهای انبار نیز تخلیه کالا‌ها را حتی با استفاده از لودر بسیار دشوار کرده بود آنچنان که نیروهای آتش نشانی تا این لحظه مشغول عملیات بازدید و بازرسی، لکه گیری و ایمن سازی محل هستند.

وی تاکید کرد: از آنجا که چوب بسیار درون سوز است باید کاملا مراقب بودکه هیچ آتش پنهانی در محل باقی نماند و اکنون نیزآتش نشانان ما در حال مراحل پایانی کار خودهستند.

ملکی با اعلام اینکه خوشبختانه به هیچ کدام از شهروندان و پرسنل محل آسیبی نرسیده است، گفت: اما فقط یکی از ماموران آتش نشانی با وجودی که از تجهیزات ایمنی و دستگاه تنفسی نیز استفاده کرده بود به علت شدت زیاد دود وحرارت دچار دود گرفتگی مختصری شد که برای مداوا تحویل عوامل اورژانس داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز